בנט זורק אבן: מתנות בהיקף כה רחב אינה עומדת בציפיית האזרחים

אמר בוועידת השלטון המקומי: "ראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין, ולעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה" • "קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת היועץ המשפטי לממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 12:23

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) בוועידת השלטון המקומי להמלצות המשטרה נגד ראש הממשלה.

“אתמול בערב היה רגע לא נעים לכל אזרח במדינת ישראל ובוודאי לראש הממשלה עצמו. לפני הכל, הוא בן אדם”, פתח בנט. “כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין ומתוך מסירות עמוקה. כחבר בקבינט הביטחוני מזה 5 שנים אני יכול גם לקבוע בבירור שראש הממשלה נתניהו מחויב לביטחון המדינה, ואין לי ספק שהוא לעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה, כפי שנרמז לאחרונה”.

בנט הדגיש: “כשהוא עמד פה לפני כמה דקות ואמר הבוקר שהוא פעל ממניעים טובים למען כלכלת ישראל ולמען מדינת ישראל – אני מאמין לו”.

“אולם”, אמר יו”ר הבית היהודי, “לראש ממשלה בישראל ישנה משימה נוספת, והיא לשמש דוגמא אישית לציבור הישראלי בכלל, ולנוער הישראלי בפרט. כמו בן גוריון שירד לנגב ואמר ‘בואו אחריי’, וכמו בגין ושמיר באורחות חייהם. ראש הממשלה אינו אמור להיות מושלם או לחיות בסגפנות, אך הוא צריך להיות מישהו שאומרים עליו: ‘ככה צריך לנהוג’.

“לצערי, קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כל כל הרבה זמן איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל. עם זאת, החוק במדינת ישראל הוא ברור. הוא קובע שראש ממשלה רשאי להמשיך בתפקידו גם לאחר המלצות המשטרה. אנו מדינת חוק, ולראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. אני מייחל ומקווה עבור ראש הממשלה ועבור כולנו שהוא ייצא נקי בסוף התהליך”.

בנט סימן את הקו האדום שלו: “קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אני סומך על יושרם ועל עמידותם של היועץ וצוותו. לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר. עד להכרעה זו של היועץ, אני קורא לכל הצדדים לנהוג באחריות, באיפוק ובממלכתיות.

“יש להימנע מלהאשים את משטרת ישראל ב’הפיכה שלטונית’. אני סומך על שוטרי ישראל ועל מפכ״ל המשטרה. מאידך, יש גורמים באופוזיציה ששוכחים את חזקת החפות של ראש הממשלה וששים אלי בחירות כשמטרתם האמיתית היא הפלת ממשלת ימין. אני מצפה מהם להתאפק עד לסיום התהליך”.

בנט ציין: “יש שטוענים שראש ממשלה איננו מסוגל לנהל את ענייני המדינה תחת עומס החקירות, אולם אינני מזהה בשלב זה פגיעה בתפקודו של ראש הממשלה. יש לנו ממשלה לאומית טובה שבונה את הכלכלה, מזניקה את החינוך ושומרת על הביטחון, והדרך להחליפה היא בקלפי”.

השר הדגיש: “מדינת ישראל אינה מדינה מושחתת, וגם לא הפכה לכזו במחי מהדורת חדשות”.

שקד

השרה שקד. צילום: ששון תירם, דוברות

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בכנס: “יש ערך שנשחק במדינה וזה חזקת החפות. לכל אדם וגם לראש ממשלה עומדת חזקת החפות. במדינת ישראל, יש אדם אחד שקובע האם יוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה – היועץ המשפטי לממשלה”.

לדבריה, “התקשורת עושה עבודה שטחית שמנסה לקחת החלטות לגיטימיות של שרים ולצייר אותם כפליליות ולא ענייניות. כל אדם זכאי לחזקת החפות. משפטי בזק בתקשורת זו אופנה שצריך להיגמל ממנה”.

היא הוסיפה: “אינני שותפה למתקפות שהופנו כלפי המשטרה בשעות האחרונות. לצד זה חשוב להדגיש: המשטרה לא ממליצה. היא מסכמת את החקירה ואומרת האם יש תשתית ראייתית לביצוע עברות. בכך מסתכם תפקידה”.

לדבריה, “אדם אחד מחליט האם להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה וזה היועץ. העובדה שהוא היה סנגור, תובע, שופט ומזכיר ממשלה מקנה לו נסיון וראייה רחבה. צריך להיזהר לא לעשות פליליזציה של ההליך הפוליטי.

“היועץ ישמע את בכירי הפרקליטות ויחליט. אני מכירה היטב את אביחי מנדלבליט ואת פרקליט המדינה שי ניצן ואת ראשי הפרקליטות. הם אנשים ישרים והגונים. אני סומכת עליהם שיקבלו את החלטה המקצועית נקיה מכל רבב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות