בשביל החרדים: הפיקוח על הבנקים יאפשר ‘אימות לקוח’ בשיחת טלפון

תיבות השירות להפקדת מוזמנים בוטלו, ומצד שני הפקדה דיגיטלית דורשת קוד אימות בהודעה לטלפון - דבר שלא קיים במכשירי הטלפון הכשרים • הפיקוח על הבנקים למקלב: מאפריל הקרוב יחויבו הבנקים לאפשר אימות לקוח גם באמצעות שיחת טלפון
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 11:58

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה אתמול (שלישי) דיון מהיר שהגיש ח”כ אליעזר מוזס, לקראת החלת הרפורמה החדשה במערכת הבנקאית – במהלכו הוצגו התהליכים החדשים שיחלו עם יישום המעבר החדש של בנק ישראל ומשרד האוצר למערכת טכנולוגית שתרכז את כל פרטי חשבונות הבנק.

יו”ר הוועדה, ח”כ אורי מקלב אמר, כי בדיונים מעין אלו חשוב ביותר שלא נשכח את מי שמתנהל לאיטו. “המעבר לעולם טכנולוגי לא מתיר לנו לגרום לכך שיצמצמו פעילויות בערוץ ישיר מול פקיד וסניפי הבנקים ייסגרו. צריך לדאוג שהנגישות לבנק תתאפשר לכלל האוכלוסיות וגם לכל בעלי מוגבלויות”.

בדיון העלה ח”כ מקלב את הבעיה הקיימת לציבור גדול בישראל, כאשר תיבות השירות להפקדת מוזמנים בוטלו, ומצד שני הפקדה דיגיטלית דורשת קוד אימות בהודעה לטלפון – דבר שלא קיים במכשירי הטלפון הכשרים והמאושרים על ידי גדולי ישראל.

בתגובה, אמר דודי בבלי מהפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, כי החל מחודש אפריל הקרוב יחויבו הבנקים לאפשר אימות לקוח גם באמצעות שיחת טלפון במקום מה שנעשה עד היום.

יו”ר הוועדה, ח”כ אורי מקלב אמר כי הוא מקווה שמעבר לבנקים, גם שאר נותני השירות יפעלו באופן דומה. הוא הצהיר כי הוועדה בראשותו תמשיך לשמור על איזון נכון ויחד עם כל בשורה להתקדמות טכנולוגית גם לדאוג לאזרח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות