נתניהו: אם הייתי עושה מה שיאיר לפיד עשה הייתי נחקר שבע פעמים

אריה ריבקינד
|
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 11:35
ראש הממשלה בוועידת השלטון המקומי הבוקר: “היה צריך לחקור את לפיד שדן בעניינו של חברו מילצ’ן. אבל פה העולם הפוך. ברגע שלפיד אומר את מילת הקסם ‘נתניהו’ אני מקבל המלצות והוא מקבל מחיאות כפיים”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לתקוף את המלצות המשטרה: בוועידת מרכז השלטון המקומי וקק”ל התייחס הבוקר (רביעי) להמלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד והפרת אמונים, בתיקי 1000 ו-2000.

בפתח דבריו ביקש נתניהו להשקיט את המייחלים למפלתו ואמר הבחירות אינן נראות באופק.

“אני רוצה קודם כל להרגיע אתכם”, פתח. “הקואליציה יציבה, אין לאף אחד תוכנית ללכת לבחירות, אנחנו נמשיך לעבוד יחד איתכם למען אזרחי מדינת ישראל עד סוף הקדנציה”.

על דוח ההמלצות שפרסמה המשטרה אמר נתניהו: ”אחרי שקראתי את דוח ההמלצות אני יכול להגיד שזה מסמך מוטה, קיצוני, מחורר כמו גבינה שוויצרית ולא מחזיק מים. ראשית, הוא מתעלם ומטשטש חברות קרובה מאוד של כמעט 20 שנה בין מילצ’ן וביני, ובין המשפחות שלנו, חברות שהיו בה מתנות הדדיות עוד בתקופה שהייתי אזרחי פרטי והרבה לפני שנכנסתי לתפקיד.

“שנית, הוא מנפח את הסכומים עד לבלי היכר. הוא מציין הוצאות ענק שכלל אינן קשורות אליי, הכול במטרה להגיע למספר הקסם.

“שלישית, הוא פשוט מתעלם וגם הפרשנים משתי עובדות מוחצות שהבאתי אתמול ושידועות ומוכיחות שלא פעלתי עבור מילצ’ן אלא נגדו. ראשית כששברתי את המונופול שלו בייבוא כלי רכב וחלקי חילוף לרכב וזה היה שווה הון עתק. שנית כשפעלתי לסגור את ערוץ 10 בבעלותו ואז המניות שלו היו הופכות שוות לאפס.

“איך יכול להיות שאני פועל לטובת מילצ’ן ומצד שני לרעתו? התשובה היא לא זה ולא זה. אני פועל לפי העיקרון שאני חושב שנכון למשק ולחברה הישראלית ולא מעניין אותי לפעול לפי אדם זה או אחר.

“במקומות שאני פועל מתוך סמכותי אני פועל נגד מילצ’ן ולא לטובתו, זה עולם הפוך. הדוח הופך את היוצרות”.

ראש הממשלה התייחס גם לתיק 2000 – חקירת שיחותיו עם מו”ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. ”אני לא בטוח שצריך לחקור יחסי פוליטיקאים ועיתונאים, אבל אם כבר נכנסים לזה, איך יכול להיות שחוקרים אותי שבלמתי את החוק (-ישראל היום), פיזרתי את הכנסת וקברתי את החוק, ו-43 חברי כנסת שיזמו את החוק ובניגוד לי קיבלו עיתונות מלטפת בידיעות אחרונות, אותם לא חוקרים, זה פשוט אבסורד.

“מה למשל אם שרת המשפטים (לשעבר, ציפי לבני), שהביאה חוות דעת מטעמו של נוני מוזס בניגוד לעמדת היועמ”ש לכנסת, לא חוקרים, לא ממליצים, זה פשוט היפוך היוצרות”.

בהמשך ביקר ראש הממשלה את עדותו של יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, שמסתמן כעד מפתח בפרשה.

“העולם הפוך גם בענייניו של לפיד שאמר כי נחקר בערך כשעה. אותי שאלו בעניין הזה כמה שאלות בלבד ואמרתי שלא פעלתי לטובת מילצ’ן, וכל זה שעה אחת. לו וכמה שאלות ולי בחקירה של שנה וחצי.

“ועכשיו מתברר שעל הבסיס הזה לפיד הוא עד מפתח. זה אומר לכם הרבה מאוד על ההמלצות הללו והתהליך הזה. זה אותו לפיד שניסה להפיל אותי בכל מחיר לפיד, חבר קרוב של מילצ’ן, הוא הועסק על ידי מילצ’ן, הוא דן עם מילצ’ן כשר האוצר האחראי בענייניו של מילצ’ן. הוא לא הדיר את ידיו מלעסוק בענייניו של מילצ’ן אז הוא הופך להיות העד המרכזי? אם אני הייתי עושה דבר כזה הייתי נחקר באזהרה שבע פעמים.

“אבל פה העולם מתהפך. ברגע שלפיד אומר את מילת הקסם ‘נתניהו’ אני מקבל המלצות והוא מקבל מחיאות כפיים”.

נתניהו הדגיש: ”אני בטוח כמו שתמיד הייתי בטוח – שהאמת תצא לאור ולא ייצא מכל זה כלום”.