עו”ד של נתניהו: ‘לא ראיתי מסמך מחורר כל כך. זו גבינה שוויצרית’

חיים טוויל
|
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 10:22
עו”ד עמית חדד דוחה את המלצת המשטרה: “הן דוגמה מובהקת לעיוות המציאות ולהסתרת עובדות שסותרות את התזה שלהן • המתנות – פחות מחצי מיליון שקל. נופח מעבר לכל פרופורציה. הסכומים שגויים • יאיר לפיד הרגיש עם חמאה על הראש ואיכשהו שירבב את ראש הממשלה לעניין”

שעות לאחר שהמשטרה פרסמה את המלצתה להעמיד לדין את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין שוחד בתיקי 1000 ו-2000, דוחה הבוקר (רביעי) פרקליטו את מסקנות החקירה – וקובע כי מדובר ב”מסמך מחורר, שמתעקש בכוח לחבר עובדות שלא קשורות זו לזו לכדי שוחד”.

בראיון שהעניק לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב’, האשים עורך הדין עמית חדד כי המשטרה ניפחה את הסכומים שנטען כי ניתנו לנתניהו כשוחד מטעם איש העסקים ארנון מילצ’ן, ואמר כי הם “נמוכים בהרבה, ומגיעים אולי לחצי מיליון”.

בנוסף, הפרקליט טוען כי נתניהו כלל לא טיפל בענייניו של מילצ’ן, כפי שנטען בהמלצות.

“אני לא חושב שראיתי אי פעם מסמך מחורר כל כך. זו פעם ראשונה שרואים המלצות כל כך שגויות”, פתח עורך הדין חדד.

לטענתו, “הסכומים שבהמלצה הזו הם מנופחים, לא נכונים ושגויים. זה פשוט דבר שלא מתקבל על הדעת. אני לא יודע מה בדיוק המספרים, אבל הם פחותים בהרבה. אני שואל אתכם – נשמע לכם הגיוני שהסכום הצטבר בדיוק למיליון שקלים? זה נופח מעבר לכל פרופורציה”.

הוא תקף את המשטרה וטען כי היא לא פעלה באובייקטיביות: “בתקופה האחרונה נחשפנו לסדר של אירועים כזה, שכבר קשה לדבר על אובייקטיביות של החקירה. כשיש משטרה שמאמינה שראש הממשלה שולח אחריה חוקרים, שהוא שולח קצינות כאיזשהו טיל מונחה ליירט את ראש היחידה – משטרה כזו מאבדת את המקום המוסרי שלה לדבר באובייקטיביות.

“ההמלצות האלה הן דוגמה מובהקת לעיוות של המציאות ולהסתרת עובדות שסותרות את התזה שלהן. כשמפרקים אותו, מגלים שכתב החשדות הזה מלא בכשלים בסיסיים”.

חד המשיך: “נתניהו לא קיבל שוחד בכלל. כשמתחילים בנקודת הנחה שגויה, אז כל הדרך לא נכונה. אין ולא היו סכומים כאלה. המשטרה מתעלמת מכך שהיו מתנות הדדיות בין נתניהו לבין מילצ’ן, ומהעובדה שהחברות הייתה עמוקה. לא היה ולא נברא שוחד. אני לא נכנס למניעי המשטרה, אבל אני יודע לספר מה היה. זו גבינה שוויצרית מחוררת, יש כשלים שנעלמו מהמלצות המשטרה.

“ראש הממשלה קיבל סיגרים מחבר קרוב שלו. מותר לקבל מתנות מחברים. בזמן אמת, זה הרגיש לראש הממשלה כמו מערכת יחסים שבה חבר נותן לו סיגרים. זה מעולם לא הרגיש כמו מיליון שקלים. עושים פה משהו שלא מתקבל על הדעת. אדם בימי חיו מקיף את כדור הארץ כמה פעמים, מישהו מרגיש בזמן אמת שהוא עושה את זה? בזמן אמת לא מרגישים שהולכים כל כך הרבה”.

על “חוק מילצ’ן” שמופיע בהמלצות המשטרה, אמר סניגורו של ראש הממשלה: “מה שדובר שם הוא הארכת התוקף של הפטור ממס לתושב חוזר מ-10 שנים ל-20 שנה. אצל מי הסמכות הזו? אצל שר האוצר דאז, עד המפתח החדש שצץ לנו מתוך האדמה אתמול, יאיר לפיד, שעבד אצל מילצ’ן שנים. הוא חברו הטוב של מילצ’ן. אף אחד לא עוצר לשאול איך יאיר לפיד יושב עם צוותים של מילצ’ן על החוק הזה, דן בו ומחליט בעניינו?

“יאיר לפיד הרגיש עם חמאה על הראש כי ישב בעניינים של חברו מילצ’ן ואיכשהו שירבב את ראש הממשלה לעניין הזה”.

על הסיוע במתן הוויזה לאיש העסקים אמר חדד: “זו הייתה חובה ראשונה במעלה לעזור לאיש שתרם לביטחון ישראל”.

נתניהו עצמו יישא בהמשך דברים בכנס השלטון המקומי, שנערך בגני התערוכה בתל אביב. הבוקר פרסם ראש הממשלה בדף הפייסבוק שלו קטע וידאו מתוך הדברים שנשא אמש בלשכת ראש הממשלה, מיד לאחר פרסום ההמלצות. “תודה על התמיכה הגדולה שלכם, שמחזקת אותי מאוד”, כתב נתניהו.