מילצ’ן: עבירת שוחד לא תישאר על כנה • מוזס: “מאמין שהתיק ייסגר”

חיים טוויל
|
כ"ט שבט התשע"ח / 14.02.2018 00:59
איש העסקים ארנון מילצ’ן טען: “הקשר עם נתניהו התאפיין בידידות בין השניים ובין בני משפחתם” – ובמסגרתו ניתנו מתנות ללא אינטרס עסקי • מו”ל ידיעות אחרונות: “יתברר שלא עברתי עבירה פלילית”

בסביבתו של איש העסקים ארנון מילצ’ן הגיבו בהפתעה מוחלטת על המלצות המשטרה להעמיד גם אותו לדין בתיק 1000 בגין עבירת שוחד – המלצות שמסבכות גם את שהותו בארה”ב.

מטעם עורך דינו של מילצ’ן וצוותו נמסר: “המלצת המשטרה לכתב אישום בגין עבירת שוחד – לא תישאר על כנה”.

על פי ההודעה של הפרקליט, “ההמלצה מתעלמת מעובדות יסודיות, שעליהן אין חולק, ובכללן: הקשר בין מר מילצ’ן לבין מר נתניהו החל בתחילת שנות ה-2000 עוד כשנתניהו לא נשא בתפקיד ממשלתי. קשר זה התאפיין בידידות בין השניים ובין בני משפחתם”.

“במסגרת זו ניתנו מעת לעת תשורות על ידי מר מילצ’ן למשפחת נתניהו, ללא כל אינטרס עסקי.

“מר מילצ’ן נקרא למסור עדות ועשה זאת בתום לב מוחלט, אפילו מבלי להתייעץ עם עורכי דין, מתוך אמונה עמוקה שלא נפל כל פגם במעשיו.

“ההמלצות מפרשות באופן מעוות ומלאכותי עניינים שאין שום קשר בינם לבין אותן תשורות, ומפליא הדבר שהוחלט לבחור בחירה תלושה בעבירה כה קיצונית שאינה תואמת את מידותיו של הליך פשוט זה.

“אנו סמוכים ובטוחים שבחינה עניינית של מכלול הנתונים המלא תוביל למסקנה מתבקשת אחת: לא ניתן להגיש כתב אישום בגין עבירת שוחד. ככל שיוגש כתב אישום ראשוני ותקדימי שכזה, צפוי בית המשפט, כל בית משפט, לדחותו”.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את נוני מוזס, אמרו לאחר פרסום המלצת המשטרה להעמידו לדין בגין שוחד: “לנוני מוזס עומדות טענות משפטיות חזקות, ואנו מאמינים שלאחר בחינה נוספת של הממצאים בפרקליטות – התיק נגדו ייסגר, ויתברר כי הוא לא עבר עבירה פלילית”.

“יחסים בין תקשורת לאנשי ציבור, לרבות פוליטיקאים, הם אבן יסוד במדינה דמוקרטית. ניסיון לצבוע מערכת יחסים כזאת, מורכבת ומסובכת ככל שתהיה, בצבעים פליליים – הוא בעייתי ומסוכן”, הוסיפו הפרקליטות.

“בניגוד לנחקרים אחרים, נוני מוזס נמנע במהלך החקירה מלהתייחס בכל דרך לנושאים שעלו בה, וכך יעשה גם עכשיו. בבוא העת הוא יוכל להתייחס לדברים”.