אמסלם: “לפיד, אף אחד לא ירצה לשבת איתך, שטינקר”

אריה ריבקינד
|
כ"ט שבט התשע"ח / 13.02.2018 23:07
יו”ר הקואליציה תקף במליאת הכנסת את יו”ר יש עתיד: “לימדו אותי דבר ראשון כשהייתי ילד, דודי – לא מלשינים. לא מלשינים. אתה מלשן עלוב. שטינקר קטן. לא מתבייש?” • ליצמן: “ממשיך גם כעת את ניסיון ה׳פוטש׳ נגד נתניהו” • לפיד: “המשטרה ביקשה ממני למסור עדות”

יו”ר הקואליציה ‏ח”כ דודי אמסלם תקף הערב (שלישי) במליאת הכנסת את יו”ר יש עתיד –  לאחר שהתברר כי לפיד הוא עד מפתח בחקירת תיק 1000.

“היית מתאגרף, היית יונית לוי, היית שחקן קולנוע. בילית בבתי קפה בתל אביב כשכולנו רצנו בג’בלאות וגדלנו בעיירות פיתוח.  אלה הערכים של יש עתיד? אני בז לערכים האלה.

“אתה חולם להיות ראש ממשלה. עזוב את השאלה אם תיבחר, לדעתי זה מדע בדיוני אבל בוא נגיד שכן. איזה מסר אתה מעביר לילדים שרוצים להתגייס ולנוער במדינת ישראל? ‘חבר’ה, תלכו לעיתון במחנה?’ גם לא צריך שם כל כך מדים, אפשר ללכת עם סנדלים ומכנס קצר”.

בשלב זה אמסלם עבר למתקפה ישירה: “אני בז להתנהלות האחרונה שנחשפתי אליה. לימדו אותי דבר ראשון כשהייתי ילד, דודי – לא מלשינים. לא מלשינים. אף אחד לא ירצה לשבת איתך לעולם.

“אתה מלשן עלוב, שטינקר קטן. לא מתבייש?”

גם שר התיירות יריב לוין תקף הערב  את לפיד: ״הערב נחשף המהלך הבזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. בושה וחרפה שהעד המרכזי נגד ראש הממשלה נתניהו הוא הפוליטיקאי יאיר לפיד שמנסה כבר שנים להחליף אותו בתפקיד”.

”לפיד שהפסיד פעמיים בבחירות מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו״.

גם האויב מספר אחד של לפיד – סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הצטרף למתקפה: “ח״כ לפיד התגלה הערב בבושתו הציבורית, כשהוא ממשיך גם כעת את ניסיון ה׳פוטש׳ נגד רה”מ, אותו ניסה להוביל כבר ב-2014, בגינו אף הודח מתפקידו הכושל באוצר”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “החידוש היחידי הערב – הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד – פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב הערב:

“בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אלי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר. כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל מסרתי להם עדות קצרה שנגעה לנסיון להרחיב את “חוק מילצ’ן” ל-20 שנה.

“אדגיש שלמרות כל הלחצים סירבתי להעביר את החוק. במקרה זה, כמו במקרים אחרים, ‘יש עתיד’ הייתה המחסום האחרון בפני השחיתות השלטונית. מול פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם ובטובתם.

“גם אם החוק היבש אינו מחייב את ראש הממשלה להתפטר, במדינה מתוקנת אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, שחלקן הגדול אינו מוכחש, אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה המופקד על בטחונם ושלומם של אזרחי ישראל. אין שום דרך לנהל מדינה בזמן שאתה נאבק בחשדות כבדים כל כך”.