‘מהלך בזוי להפיכה שלטונית. העד המרכזי, הפוליטיקאי לפיד’ • תגובות

יו"ר הקואליציה: "אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים" • זהבה גלאון: "בנט וכחלון צריכים להראות לנתניהו את הדלת" • מירי רגב: "המסמר האחרון בארון הפוליטי של לפיד" • סמוטריץ: "ההתנהלות התקשורתית של המשטרה מאוד בעייתית"
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 20:48

שר האוצר ויו”ר כולנו משה כחלון הגיב הלילה להמלצות המשטרה להעמיד לדין את ראש הממשלה נתניהו.

“אני ער לרחשי הציבור, מימין ומשמאל, בנוגע להמלצות המשטרה סביב חקירות ראש הממשלה. החוק קובע כי רק היועץ המשפטי לממשלה רשאי לקבל החלטות בעניין הגשה או אי הגשה של כתב אישום. עד אז אמשיך להוביל ולנווט את הכלכלה הישראלית לרווחת כלל אזרחי ישראל.

“אני קורא לכולם – מימין ומשמאל – לחדול מהתקפות על המשטרה ועל מערכת שלטון החוק. יש לתת למערכות לפעול ללא לחצים, לא מימין ולא משמאל, ולפעול באופן מסודר, מקצועי ושקול”.

שר התיירות יריב לוין הגיב: “הערב נחשף המהלך הבזוי לביצוע הפיכה שלטונית נגד רצון הבוחר. בושה וחרפה שהעד המרכזי נגד ראש הממשלה נתניהו הוא הפוליטיקאי יאיר לפיד שמנסה כבר שנים להחליף אותו בתפקיד.

“לפיד שהפסיד פעמיים בבחירות מנסה לכבוש את השלטון על ידי עדות חסרת מהימנות. אין ספק שהאמת תצא לאור והממשלה תמשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו, ובהנהגתו הבוטחת של ראש הממשלה נתניהו”.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין: ”פסטיבל תקשורת מתוזמן היטב סביב פרסום המלצות המשטרה בפריים טיים הוא נסיון מצער להפעיל לחץ לא לגיטימי על המערכת הציבורית והפוליטית, להפיל ממשלת ימין בניגוד מוחלט להוראות החוק. במדינה דמוקרטית מתוקנת עומדת לכל אזרח חזקת החפות גם אם הוא ראש הממשלה”.

הוא הוסיף: ”צר לי לאכזב את כל חורשי רעתו של ראש הממשלה נתניהו שהתייאשו מלהחליפו בקלפי ותולים את יהבם בפסטיבל שמתקיים הערב. אין לי ספק שהליכוד והקואליציה יעמדו איתן כנגד ניסיונות אלה ובנימין נתניהו ימשיך להוביל את מדינת ישראל עוד שנים רבות”.

השר ישראל כ״ץ: “אני מחזק את ידיו של ראש הממשלה. יש לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך ולנהל את ענייניה החשובים של מדינת ישראל בתחומי הביטחון והעשייה, ולהמתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה”.

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן: ”לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ועל כולנו לזכור גם בערב זה, שכאשר מדובר בנבחר ציבור-רק היועץ המשפטי לממשלה מוסמך לקבוע אם אכן ישנן ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום”, אמר ארדן.

”ראש הממשלה מוביל את מדינת ישראל בשנים האחרונות באחריות ובמסירות בתקופות קשות ומורכבות ובהתאם להכרעת העם ואני אמשיך לגבות אותו ולתמוך בהנהגתו”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ: ”יש לי אמון מלא ברה”מ, המוביל את מדינת ישראל עם ידיים בטוחות ומנוסות על ההגה בסערות של המזרח התיכון והעולמיות. אני מאמין בחפותו של רה”מ, מקווה ומשוכנע שכמו במקרים אחרים, כולל ראשי ממשלה לשעבר ובכירים, האשמות שהופנו כלפיו, לא יגיעו לכדי כתבי אישום”.

יו”ר הקואליציה דודי אמסלם: “אין שום דבר חדש. המטרה סומנה כבר לפני כשנתיים. נורו עשרות חיצים לעבר המטרה בתקווה שאחד מהם יגיע ליעד ולאחר שהפכו כל אבן, בכל פינה בעולם – המשטרה עשתה הכל כדי להשיג את המטרה.

“על פי הבנתי, מדובר בהליך לא לגיטימי שמסכן כל מדינה דמוקרטית בעולם. שלטון מחליפים במדינה דמוקרטית בקלפי ולא באמצעות הצבא או המשטרה.

“במהלך הדיונים בוועדת הפנים על חוק ההמלצות, עלה הנתון המדהים שקרוב ל-80 אחוז מהמלצות המשטרה נדחות על ידי הפרקליטות. אני מקווה שהם ישקלו את הראיות בכובד ראש, לי ולחלק גדול מאוד מאזרחי המדינה שאינם מגיעים לרוטשילד, ברור מה אמורה להיות ההחלטה.

“באף מדינה דמוקרטית בעולם לא היו מעזים ולא מעלים על דעתם בשום אופן לזמן ראש ממשלה מכהן ולחקור אותו האם הוא קיבל בקבוקי יין, שוקולדים או סיגרים מחבר שלו. עד אנה נבוא?”

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי: ”ראש הממשלה היטיב להבהיר כי לא נפל כל רבב במעשיו. אני מכיר את בנימין נתניהו עשרות שנים ומאמין ביושרו ובחפותו. כהונתי כשר המשפטים לימדה אותי כי התביעה הכללית פועלת באופן מקצועי וענייני. יש לאפשר לה וליועץ המשפטי לממשלה להגיע לממצאים ללא לחצים פסולים, הפגנות מתריסות, גיליוטינות בכיכרות ושלטי נאצה. תנועת הליכוד תמשיך לתת אמון בראש הממשלה, ולסייע בידו להנהיג את המדינה”.

שרת התרבות והספורט מירי רגב: “אני לא מופתעת, אני לא מתרגשת מהמלצות המשטרה שהיו ידועות מראש ושכידוע אין להם כל תוקף משפטי.

“החידוש היחידי הערב – הוא חשיפת פניו האמיתיות של יאיר לפיד – פוליטיקאי כושל שהעדיף להצטרף למניפי הגיליוטינה ברוטשילד ולנסות להפיל את נתניהו ואת הליכוד בדרכים לא דמוקרטיות. פרסום זהותו כעד המרכזי הוא המסמר האחרון בארון הפוליטי שלו”.

בסיעת המחנה הציוני הגיבו להמלצות המשטרה: “על ראש הממשלה להודיע על נבצרות מיידית. אם לא יעשה כך על ראשי מפלגות הקואליציה לקבל את ההחלטה עבורו”, אמרו במחנה הציוני. ”המלצות המשטרה ברורות, קשות ונחרצות. ערב שבו משטרת ישראל ממליצה להעמיד לדין ראש ממשלה בישראל בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים הוא ערב קשה.

“הגיע הזמן לשים סוף לתרבות השחיתות השלטונית שהורסת כל חלקה טובה במדינה. אחרי 9 שנות נתניהו מגיעה לציבור מנהיגות חדשה וראש ממשלה נקי וישר”,

יו”ר מרצ זהבה גלאון הגיבה כצפוי: “נבצרות עכשיו. המשמעות של העמדה לדין על שוחד –  נתניהו לא רק קיבל, הוא גם נתן. בנט וכחלון צריכים להראות לנתניהו את הדלת אחרת השחיתות שלו תדבק גם בהם. הגיע הזמן שהוא ינקה שולחן ויקדיש את עצמו לעסוק בענייניו המשפטיים. ואת זה הוא צריך לעשות לא מכס ראש הממשלה, אלא כאזרח”.

ח”כ איל בן ראובן מהמחנה הציוני: “ראש הממשלה ממשיך במלחמתו נגד שומרי הסף. המלצות המשטרה קשות, וראש הממשלה מתחיל את ההתמודדות על חפותו על גב חוקריו ועל גב אזרחי המדינה.

“ראש הממשלה, מדבריך ומצורת דבריך עליך להתפטר ומיד. צא לדרכך, להילחם על חפותך. מדינת ישראל צריכה מנהיג נקי כפיים שכל כולו מוקדש לענייני המדינה”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ הגיב: “כן המלצות לא המלצות, ההתנהלות התקשורתית של המשטרה מאוד בעייתית וזה מסוכן לדמוקרטיה ולשלטון החוק הרבה יותר מראש ממשלה תחת חקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות