תקנות גיוס בנות אושרו • החרדים הצביעו נגד: “אנו מחויבים להלכה”

אריה ריבקינד
|
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 15:07
ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה את תקנות הפטור מגיוס של בנות מצה”ל מטעמי דת • מקלב הסביר את התנגדות החרדים: “למרות המחויבות הקואליציונית, כשיש חקיקה והלכה אנחנו מחוייבים להלכה”

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה בצהריים (שלישי) את תקנות הפטור מגיוס של בנות מצה”ל מטעמי דת.

למרות ההסכמות של הקואליציה, הח”כים החרדים הצביעו נגד התקנות, שעברו בקולות האופוזיציה.

החרדים הצביעו נגד – כפי שנהגו בקריאה שנייה ושלישית לפני שש שנים, משום שהתקנות מאפשרות גיוס של בנות ישראל לצה”ל, וזאת בניגוד לעמדת כל גדולי ישראל.

ח”כ אורי מקלב אמר לפני ההצבעה: “למרות המחויבות הקואליציונית, כשיש חקיקה והלכה אנחנו מחוייבים להלכה, אנחנו נצביע נגד התקנות”.

בימים האחרונים ערכו מפגיני הפלג הירושלמי הפגנות ליד בתי ח”כי יהדות התורה.

הבוקר, בתחילת הדיון בוועדה אמר ח”כ מקלב: ” כל דבר שאנו עושים זה בשליחותם של גדולי ישראל. אין סמכות לא להקל בנושא הגיוס וגם לא להחמיר. בשונה מרוב חברי הכנסת, אנו לא נבחרים על ידי פריימריס –  אלא על ידי גדולי ישראל שמנותקים מהפוליטיקה”.

הוא הוסיף: “אחד המבחנים שלנו הוא על ציות והכוונה. אנחנו באים לכאן אחרי שקיבלנו הכוונה על הכל. ההפגנות הללו מחדדות את השוני בנינו לבינם, למרות שהם נראים כמונו ולבושים כמונו הם לא כמונו ואנו לא מייצגים אותם”.

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש סיפר על הפגנות שהיו ליד ביתו. “חבריי ואני נבחרנו על ידי קרוב לרבע מליון איש ואישה – שגדולי ישראל אמרו להם להצביע יהדות התורה. אלה שמפגינים, לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים שגדולי ישראל לא שולחים אותם”.

פרוש הדגיש: “אני רוצה לומר שאם אנחנו יושבים פה, זה מכיוון שגדולי ישראל שלחו אותנו לכאן. אנחנו עושים את השליחות שלנו על פי הציווי שלהם”.