לאחר 80 שנה: כך התאחדו מחדש צאצאים של אחים שנותקו בשואה

חברת ההייטק מיי הרייטיג', אליה פנה אחד הנכדים, שכרה גנאולוג מקצועי בבלארוס, שצלל לתוך הארכיונים והצליח למצוא מסמכי ק.ג.ב, ומכתבים של בני המשפחה • החקירה העלתה: אשת אחד האחים ובתו שרדו את מלחמת העולם השניה - והיגרו לאחריה לארצות הברית
שלמה בן חיים
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 13:47

לאחר 80 שנה אוחדו בני משפחה של  אחים מבלארוס, שנותקו זו מזה לפני מלחמת העולם השניה ולא הצליחו להיפגש עוד בשל מסך הברזל שהפריד ביניהם.

 אחד האחים, שבתי בסקין, פעיל ציוני שישב בכלא הסובייטי, נמלט עם פלישת הגרמנים לברית המועצות מזרחה. כחובב רדיו הוא קלט שידורים שדיווחו על הרג היהודים באזורים שנכבשו.

עם סיום המלחמה עלה לארץ, מבלי לדעת מה עלה בגורל בני משפחתו שנותרו בבלארוס – והאם שרדו את השואה. גם הניסיונות למצוא מידע אודותיהם לאחר נפילת ברית המועצות בשנות ה-80 – נכשלו.

 נכדו של בסקין, רני מרקוביץ, לקח על עצמו משימה לאחד שוב את חלקי המשפחה ופנה לחברת ההייטק מיי הרייטיג’, המנהלת את המאגר הגדול בעולם עם 32 מיליון אילנות יוחסין.

בחיפוש במאגרים לא נמצא דבר.

אולם החברה שכרה גנאולוג מקצועי בבלארוס, שצלל לתוך הארכיונים והצליח למצוא מסמכי ק.ג.ב, ומכתבים של בני המשפחה שהמתינו קרוב למאה שנים במרתפים.

 החקירה העלתה שאשתו של אחד האחים ובתו שרדו את מלחמת העולם השניה והיגרו לאחריה לארצות הברית – וכי קרובי המשפחה האבודים חיים כיום באינדיאנה.

בעקבות הגילויים יצאו בני המשפחה לארה”ב לאיחוד היסטורי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות