חשיפת חרדים 10 • מנהלת הלהקה עם הציצית: לא היה בכוונתנו לפגוע ברגשות

אריה ריבקינד
|
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 12:56
איגוד הכדורסל: “אנו מתנצלים” • מנהלת הלהקה: “הבד שנלבש נועד לצורך אווירה בלבד. המופע הזה מאוד פופולרי בארץ ובחו”ל ועולה שנים רבות. מעולם לא קיבלנו עליו ביקורת. לא נעלה עם המופע הזה במשחק הגמר”

חשיפת חרדים 10: איגוד הכדורסל הגיב הבוקר (שלישי) על המופע הפוגעני שהתרחש אמש בהיכל יד אליהו בתל אביב, במהלך משחק חצי גמר גביע המדינה בכדורסל  בין מכבי תל אביב לאשדוד, כאשר על הרחבה עלתה להקת נשים בלבוש בלתי צנוע, כשכל אחת מהן עטופה בציצית.

“אמש התקיימו משחקי חצי גמר גביע המדינה”, נאמר בהודעה של האיגוד. “לצערנו חלק מהציבור נפגע מהופעה של אחת מהלהקות שהופיעו בערב הזה, אנו מתנצלים על כך וכמובן שמופע מסוג זה לא יחזור על עצמו”.

ענבל מאיו, מנהלת הלהקה, מסרה: “הנבחרת שלנו נבחרה להופיע במשחק בשל המקצועיות והאיכות של המופעים שלנו. בין השאר הופענו גם במופע חסידי. הבד שנלבש נועד לצורך אווירה בלבד”.

לדבריה, “המופע הזה מאוד פופולרי בארץ ובקרב קהילות יהודיות בחו”ל ועולה במשך שנים רבות. מעולם לא קיבלנו עליו ביקורת וכמובן שמעולם לא היה בכוונתנו לפגוע ברגשות של אף אדם”.

עם זאת היא ציינה: “בעקבות התגובות, לא נעלה עם המופע הזה במשחק הגמר”.

כפי שפורסם בחרדים 10, אריאל הרשקוביץ, אוהד שהיה באולם, כתב בדף הפייסבוק שלו, לצד הצגת תמונה מהמופע: “באמת היה קריטי להלביש את הבנות האלה עם ציציות? באמת? אם לא הייתי שם הייתי בטוח שהתמונה הזאת היתה מצולמת מהאולם של לגיה ורשה שמנסים לעשות צחוק מהמסורת שלנו.

“אבל לא. זה כאן. במדינת היהודים. מלבישים בנות כמעט בלי בגדים עם ציצית. בושה וחרפה!”

אריאל לוין הגיב על התמונה: “‏זה לא ‘הדתה’ זה בזיון. מעודדות בחצי גמר גביע המדינה בכדורסל הולבשו בציציות”.

ואביתר נפתלי מצא את האשמים: “לא ברור איך משרד התרבות והספורט ומירי רגב נותנים יד לביזוי המסורת באירועי גביע המדינה בכדורסל שהם פורשים עליהם את חסותם אל מול אלפי אוהדים.

“הרי אם זו היתה קולקצייה חדשה של H&M, שיש בה רמיזה פוגענית לסממן מהשואה או המסורת היהודית כולנו היינו קמים ומזדעקים – אז איך גוף ממשלתי נותן לזה יד כאן אצלנו?!”