מקלב על פורעי ‘הפלג’: “ההפגנות מחדדות השוני בנינו לבינם” • צפו

אריה ריבקינד
|
כ"ח שבט התשע"ח / 13.02.2018 13:09
מקלב על ההפגנות של פורעי ‘הפלג הירושלמי’ בפתח ביתו הבוקר: “למרות שהם נראים כמונו ולבושים כמונו הם לא כמונו ואנו לא מייצגים אותם” • פרוש: “אלה שמפגינים, לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים שגדולי ישראל לא שולחים אותם”

חבר הכנסת אורי מקלב, התייחס  (שלישי) בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הדנה על תקנות גיוס נשים דתיות, להפגנות של פורעי ‘הפלג הירושלמי’ בפתח ביתו הבוקר, בניסיון למנוע ממנו מלצאת למשכן כנסת.

” כל דבר שאנו עושים זה בשליחותם של גדולי ישראל. אין סמכות לא להקל בנושא הגיוס וגם לא להחמיר. בשונה מרוב חברי הכנסת, אנו לא נבחרים על ידי פריימריס –  אלא על ידי גדולי ישראל שמנותקים מהפוליטיקה”.

הוא הוסיף: “אחד המבחנים שלנו הוא על ציות והכוונה. אנחנו באים לכאן אחרי שקיבלנו הכוונה על הכל. ההפגנות הללו מחדדות את השוני בנינו לבינם, למרות שהם נראים כמונו ולבושים כמונו הם לא כמונו ואנו לא מייצגים אותם”.

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש סיפר על הפגנות שהיו ליד ביתו. “חבריי ואני נבחרנו על ידי קרוב לרבע מליון איש ואישה – שגדולי ישראל אמרו להם להצביע יהדות התורה. אלה שמפגינים, לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים שגדולי ישראל לא שולחים אותם”.

פרוש הדגיש: “אני רוצה לומר שאם אנחנו יושבים פה, זה מכיוון שגדולי ישראל שלחו אותנו לכאן. אנחנו עושים את השליחות שלנו על פי הציווי שלהם”.