מדינה חדשה על מפת השליחות של בתי חב”ד: שליחים לבירת איסלנד

ב'כינוס השלוחות העולמי' שנערך אתמול במלון הילטון במנהטן הוכרז: משפחת פלדמן תקים בית חב"ד ראשון בעיר הבירה רייקויאוויק • במדינה מתגוררים או עובדים כ-200 יהודים בלבד - אולם לאחרונה יש תיירות יהודית במדינה
נתן פרל
כ"ח שבט התשע"ח / 12.02.2018 23:24

מפת השליחות של חב”ד מסמנת עוד נקודה על המפה: לראשונה בהיסטוריה של איסלנד, יוקם בית כנסת קבוע במדינה, כחלק מהקמת בית חב”ד בעיר הבירה רייקויאוויק.

רייקויאוויק הייתה הבירה האירופאית היחידה שטרם פעלו בה שלוחים קבועים של חב”ד.

זוג השלוחים החדש הם הרב אברהם וחיה מושקא פלדמן. הם ייצאו יחד עם שתי בנותיהן כבר בימים הקרובים אל ביתם החדש.

על פתיחת בית חב”ד החדש הכריזו אמש (ראשון), בעיצומו של ‘כינוס השלוחות העולמי’ שנערך במלון הילטון המפואר שבמנהטן, בהשתתפות כ-3000 שליחות מכל רחבי העולם.

איסלנד היא אי בצפון האוקיינוס האטלנטי, ומתגוררים או עובדים כ-200 יהודים בלבד, ומשום כך מעולם לא היה באיסלנד בית כנסת קבוע. מאז מלחמת העולם הראשונה ועד שנת 2006 שהו במקום חיילים של צבא ארצות הברית שהפעיל בית כנסת צבאי.

בשנים האחרונות ניכרת תיירות יהודית גדולה במדינה. גם הטסים לניו יורק או למדינות נוספות מישראל, באמצעות חברת התעופה ‘wow’, עושים תחנת ביניים באיסלנד.

הרב אברהם פלדמן הוא בנו של הרב דוד פלדמן, העורך ראשי של ‘ועד הנחות בלה”ק’ – המוציא לאור של שיחות הרבי מליובאוויטש זצ”ל בעברית. זוגתו היא בתו של השליח הראשי של בגוטבורג שבשוודיה, הרב אלכסנדר נמדר.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישר כוח
    13/02/2018 09:13
    טובה
  1. כל הכבוד להם.

  2. אין עליכם חב''ד
    13/02/2018 09:14
    טובה
  3. מהמם כל הכבוד.