המשטרה מוכנה? בג”ץ דחה העתירה נגד פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו

לאחר שאתמול דרש היועמ"ש מהמשטרה לדחות את פרסום ההמלצות - עד לדיון בעתירה שהוגשה נגד פרסומן, הערב הכריע בג"ץ: העתירה נדחית על הסף • המשטרה צפויה להגיש את ההמלצות כבר בימים הקרובים - אולי כבר מחר
חיים טוויל
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 21:23

העתירה של עו”ד יוסי פוקס  נגד פרסום המלצות משטרה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו נדחתה הערב (שני) על הסף.

שופטי בית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ – קבעו: “סוגיית העברת תיקי חקירה מהמשטרה לפרקליטות, כמו גם שאלת פרסום סיכום החקירה בהתאם להנחיות יועמ”ש נבחנה ואושרה על ידי בג”ץ בעבר”.

בעקבות דחיית העתירה, צפויה המשטרה להגיש את ההמלצות כבר בימים הקרובים. לפי דיווח ב’כאן’, לכל המאוחר עד יום חמישי הקרוב. לאחר הגשת ההמלצות, התיק יעבור לידי הפרלקיטה המלווה, לפרקליט המדינה ולבסוף ליועץ המשפטי לממשלה.

לפי הערכות, ההליך כולו יארוך כ-10 חודשים, וההחלטה אם להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה תתקבל עד לסוף 2018.

השופטים שהם, קרא ווילנר דחו את העתירה: “לא מצאנו כי בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה נפל פגם של חוסר חוקיות או חוסר סבירות”.

מוקדם יותר היום הגישה פרקליטות המדינה את עמדת המדינה לפיה אין עילה להתערב ולמנוע את פרסום המלצות המשטרה. הפרקליטות הדגישה כי המשטרה מגישה סיכום עמדה, ולא המלצות בנוגע להעמדה או אי-העמדה לדין.

“המשטרה אינה מעבירה לגורמי התביעה ‘המלצה’ באשר לשאלה האם יש להעמיד חשוד פלוני לדין, קרי האם להגיש נגדו כתב אישום”, נכתב בתשובת המדינה. “כל שמעבירה המשטרה, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, במקרים שבהם מועבר סיכום – הוא סיכום של תיק החקירה ועמדתה לעניין מכלול התשתית הראייתית שנוצרה במסגרתו במהלך החקירה”.

בתשובה הודגשה גם החשיבות בסיכום המשטרה: “יש חשיבות בהערכת הראיות על ידי הרשות החוקרת, שחוקריה הם אלה שגבו את ההודעות מהנחקרים והתרשמו מהם בצורה בלתי אמצעית. קבלת עמדת המשטרה בסוגיית דיות הראיות וכן בנוגע לפרטים נוספים שנקבעו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה כאמור, היא כלי עזר חשוב לרשות התביעה לשם קבלת החלטה מושכלת בנוגע להעמדה או לאי-העמדה של פלוני לדין”.

העתירה לבג”ץ נגד פרסום ההמלצות הוגשה על ידי עורך הדין יוסי פוקס, פעיל בבית היהודי ובעבר בליכוד. פוקס אמר הבוקר בראיון שהעניק לתכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’, כי הוא פועל בשני כובעים: לוחם צדק, ואיש המחנה הלאומי המעוניין שהממשלה תמלא את ימיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות