בכי והשתטחות: בתום השבעה של איתמר בן גל הי”ד עלו לקברו • צפו

חיים טוויל
|
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 20:04
בני משפחתו וחבריו ליישוב של איתמר בן גל הי”ד, שנרצח בשבוע שעבר בכניסה לאריאל – עלו היום עם סיום ‘השבעה’ לקברו הטרי • שרי ממשלה נוספים מצטרפים לדרישת האלמנה: “לאשר הבנייה בהר ברכה כתשובה לטרור”

בני משפחתו של איתמר בן גל הי”ד קמו הבוקר (שני) מהשבעה – ועלו, יחד עם חבריו ליישוב, לקבר הטרי.

בני המשפחה אמרו: קמים מהשבעה, מצפים למימוש צוואתו של איתמר בהקדם ולמימוש ההבטחות שנאמרו לכל אורך השבעה – הגדלת הר ברכה והפיכתה לעיר. זו התשובה לטרור”.

בתוך כך, אמש הצטרפו שר התחבורה שר התיירות והשר להגנת הסביבה לדרישה שהועלתה על ידי האלמנה מרים בן גל – לאשר את הבנייה בהר ברכה ובכך להפוך אותה לעיר, כתשובה לפיגוע.

שר התיירות ח”כ יריב לוין אמר אנחנו נרחיב את הר ברכה כפי שלא היה מעולם.

השר להגנת הסביבה ח”כ זאב אלקין: “אין לי ספק שהתשובה הנכונה מצד מדינת ישראל למרצחים, זה המשך הבנייה והרחבה של הישוב הר ברכה. הישוב הזה צריך להכפיל את עצמו, ואני מתכוון לעשות כל מה שתלוי בי, כפי שפעלתי למען הכשרת חוות גלעד, גם לעשות כאן, כל מה שתלוי בי כדי שהר ברכה תכפיל את עצמה וכבר היום זה ישוב מאוד חשוב שיהפוך במהרה לעיר”.

האלמנה מרים בן גל אמרה לשרים: “הנחמה שלנו היא בנייה. כתוב בבניין הארץ ננוחם. איתמר אהב את הר ברכה, פעל כדי להפוך אותה לעיר.”

בכך מצטרפים השרים לשר הכלכלה, שר החינוך, שר הרווחה, סגנית שר החוץ, ח”כ שולי מועלם, ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס, ח”כ ענת ברקו, וח”כ ניסן סלומיאנסקי – שקראו כולם לאשר את הבנייה בהר ברכה כתשובה לטרור.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביקש מהשרים לסייע בהבאת תשובה ציונית הולמת לרצח: “יש חשיבות לעיתוי. אם הבנייה תאושר בסמוך לרצח, המסר למחבלים יהיה ברור. הניסיון להחליש את עם ישראל מביא להתחזקות”.