החיילת מספרת: המונים הקיפו וניסו לפגוע בנו. זה היה לינץ’ ממש • צפו

חיים טוויל
|
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 19:36
החיילת שנפגעה כשהמונים התקיפו רכב צבאי שנכנס בשוגג לג’נין ובו חייל וחיילת – משחזרת את רגעי האימה • “מה שיכולתי לעשות זה רק לצעוק – עד שחילצו אותנו”

שני חיילים, חייל וחיילת, נפצעו בצהריים (שני) באורח קל לאחר שנכנסו בטעות עם רכבם הצבאי לעיר ג’נין ונתקלו בעשרות פורעים פלסטינים שניסו לבצע בהם לינץ’.

החיילת שהיתה ברכב, שיחזרה את רגעי האימה ב’חדשות 2′: “תוך זמן קצר הקיפו אותנו המונים, שברו את החלון וניסו לפגוע בנו. זה היה לינץ’ ממש. מה שיכולתי לעשות זה רק לצעוק – עד שחילצו אותנו”.

לפי תחקיר האירוע, החייל שנסע עם החיילת ברכב שכח לכבות את הפונקציה המאפשרת נסיעה בשטחי הרשות באפליקציית הניווט WAZE – וכך התבלבל בדרך, מה שהוביל אותם לכניסה לג’נין.

לאחר שהרכב הצבאי השייך לאגף התקשוב נכנס  לעיר, ההמון הפלסטיני החל בידוי אבנים מאסיבי לעברו שניפצו את השמשות ובתקיפה פיזית של החיילים ברכב. בתיעוד מהאירוע ניתן לראות את ההמון רודף אחרי הרכב ולאחר מכן את שני החיילים יושבים ברכב, לאחר שהשוטרים הפלסטינים הרחיקו את המתפרעים.

שני החיילים חולצו מהזירה על ידי שוטרים פלסטינים לטיפול ראשוני במחסום ג’למה. החיילת, שנפצעה מרסיסים, פונתה לבית החולים.

נשקו של אחד החיילים נגנב על ידי הפורעים והרכב הוצא מהעיר על ידי השוטרים הפלסטינים, בתיאום המנהל האזרחי.

בצה”ל אומרים כי הסיוע של כוחות הביטחון הפלסטיניים, מנע פגיעה קשה הרבה יותר בחיילים.

מדובר צה”ל נמסר: “לפני זמן קצר רכב צבאי נכנס בשוגג לעיר ג’נין. סביב הרכב התפתחה הפרת סדר אלימה שכללה יידוי אבנים, כתוצאה מכך נפצעו שני חיילים צה”ל, חיילת פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. נשקו של אחד מהחיילים נגנב. הרכב יצא מהעיר בתיאום המנהל האזרחי. האירוע מתוחקר”.