מנהלת חרדית החשודה במעשים חמורים שנמלטה לישראל נעצרה

חרדית שניהלה בית ספר במלבורן נמלטה לישראל לפני כ-10 שנים, כשהחלו חשדות נגדה על ביצוע מעשים חמורים בתלמידות • הפרקליטות נענתה לבקשת הסגרה, אך המנהלת הצליחה לחמוק בטענה למחלת נפש • הבוקר היא נעצרה לאחר חקירה סמויה שהעלתה, לפי המשטרה, כי היא מתחזה
חיים טוויל
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 14:16

שוטרי היחידה המרכזית של המשטרה עצרו הבוקר (שני) לחקירה אישה חרדית, בשנות ה-50 לחייה, תושבת אחד הישובים שבשומרון – בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט בנסיבות מחמירות, בידוי ראיות והתחזות.

החקירה הסמויה ביחידה המרכזית של המשטרה התנהלה מזה כחודש, בעקבות פניה של חוליית האינטרפול להתחקות אחר החשודה – המבוקשת באוסטרליה בגין ביצוע מעשים חמורים בשלוש אחיות קטינות, בשעה שימשה שם כמורה וכמנהלת בבית הספר לבנות בו למדו.

החשודה נמלטה מאוסטרליה לישראל לפני כ-10 שנים, כאשר החלו להצטבר נגדה חשדות חמורים לפיהם ביצעה מעשים חמורים והתעללה בתלמידותיה.

עם הגשת התלונות משטרת מדינת ויקטוריה החלה בחקירה רשמית, ובשנת 2013 התגבשו לא פחות מ-74 סעיפי חשד – חלקם במעשים חמורים ו-11 מתוכם על התעללות קשה.

החשדות החמורים הובילו את אוסטרליה לבקש באופן רשמי מישראל להסגיר לידיה את המנהלת.

פרקליטות המדינה הגישה בקשה למעצרה, אך הסנגורים הצליחו, פעם אחר פעם, לדחות את הדיון בעניינה. לטענתם, היא לוקה במצב נפשי מעורער שלא מאפשר לה לעמוד לדין.

אלא שכעת, במסגרת חקירת המשטרה, בוצעו מגוון פעולות מורכבות ומתוחכמות, שדרשו שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, במהלכן נאספו ראיות וממצאים נגד החשודה המוכחים, לפי המשטרה, כי החשודה מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש.

עם מעצרה הפכה החקירה לגלויה.

להלן תיאור העובדות:

▪ בתאריך 17.8.2014 הגישה המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה כי יכריז על החשודה בת הסגרה לאוסטרליה.

▪ ביום 2.6.2016 הפסיק בית המשפט המחוזי את הליך ההסגרה, לאחר שקבע, בהתאם לחוות דעת שהוגשה מטעם הפסיכיאטר המחוזי, כי החשודה אינה כשירה לעמוד לדין.

▪בהחלטתו קבע בית המשפט המחוזי כי החשודה תטופל במרפאת הפסיכיאטר המחוזי בירושלים וכי אחת לחצי שנה תתכנס וועדה פסיכיאטרית על מנת להעריך את מצבה.

▪ הוועדה התכנסה עד כה שלש פעמים ובכל הפעמים קבעה כי החשודה עודנה בלתי כשירה לעמוד לדין.

▪ במהלך שנת 2017 הצטברו אינדיקציות כי החשודה מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש, על מנת להתחמק מהליך ההסגרה, ונוכח כך פתחה היחידה המרכזית במחוז ש”י בחקירה סמויה שהפכה לגלויה עם מעצרה הבוקר.

היום תיחקר החשודה ביחידה המרכזית ובהמשך תובא לצורך הארכת מעצרה בבית משפט השלום בפתח תקווה.

במקביל ביקשה המחלקה לעניינים בינלאומיים באמצעות, עו”ד מתן עקיבא, בפרקליטות המדינה לחדש את הליך ההסגרה נגד החשודה בבית המשפט המחוזי בירושלים, על מנת להכריז עליה בת הסגרה לאוסטרליה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למי שמגיע מגיע
    13/02/2018 12:26
    אויבערחכם
  1. מקווה שהעסקנים החרדים לא יתערבו ויתנו לצדק לצאת לאור, אם היא אשמה שימצו איתה את הדין ואם לא, הרי שתוכיח זאת בבית המשפט.
    אח”כ אומרים שהחרדים מגוננים על פושעים, אסור שדה יהיה כך, ולחילול השם תשלם הפושעת ואין זה עניינו!!!