הרב מזוז על גיוס בנות: כשמכבידים את העול – “אתם נותנים יד ל’פלג'”

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' במכתב מיוחד על גיוס בנות: "מחייבים אותן להופיע ללשכת הגיוס ולדבר על לבן להתגייס בכל מיני פיתויים. ומה תעשה הבת ולא תחטא?" • "כמה שתכבידו את העול עליהם, יצא בדיוק להיפך"
יוסף גרינבוים
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 13:43

ראש ישיבת כיסא רחמים, הגר”מ מאזוז, כתב מכתב מיוחד על גיוס בנות ומתייחס לעצרת שקיימו רבנים.

הגר”מ מתייחס להחלטה של לשכת הגיוס בירושלים – כפי שנחשף בחרדים 10, לפיה מחייבים בנות ססמינר להתייצב בעצמן בלשכה ולא לאשר פטור באמצעות קבלת דואר רשום או שליח. “קראתי כל דברי הרבנים בעצרת שהייתה בליל יו”ד שבט נגד גיוס הבנות – והדברים חוצבי להבות. זה כמה שנים שעל הנערה המתגייסת לשלוח תצהיר בחתימת רב או עו”ד שהיא שומרת תומ”צ, ותו לא. ועכשיו מחייבים אותן להופיע ללשכת הגיוס ולדבר על לבן להתגייס בכל מיני פיתויים. ומה תעשה הבת ולא תחטא?”

ראש הישיבה מוסיף: “זכורני מלפני 65 שנה בגליונות ‘חומתנו’שהיו מגיעים אלינו לחו”ל, ששאלו נערה אחת למה עושים ‘יחץ’ בליל פסח, ולא ידעה. מיד הוכרזה כחילונית. ולפני כשלושים שנה, נערה אחת בתו של רב (כמדומה שרב ברזאני) נשאלה באיזה ימים בשנה תוקעים בשופר, וענתה ביום ראש השנה ובהושענא רבה. וגוייסה בכוח הזרוע. ולא ידעו השואלים כי יש מנהג אצלנו ובכמה מעדות המזרח לתקוע בשופר בהושענא רבה. וכן נדפס במחזור לשלוש רגלים ליוורנו. כי אז הרפו את ידם ממנה”.

הגר”מ מדגיש: “‘שועלים’ קטנים מחבלים בכרמים. כן בענין גיוס בחורי הישיבות, כמה שתכבידו את העול עליהם, יצא בדיוק להיפך. אתם נותנים יד ל’פלג הירושלמי’ להפגין בחוצות ירושלים נגד הגיוס. השימוש בכוח לא יועיל אלא יזיק (למי שזוכר את ימי ‘לפיד’ הבוערים כלפידים). אבל אנו מאמינים שהתבונה והשכל יגברו על כוח הזרוע. ונפסיק להילחם איש באחיו ואיש ברעהו. וה’ יברך את עמו בשלום מבית ומחוץ אמן.”

הרב מאזוז

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות