משפיעי ברסלב במתקפה על הרב ברלנד: “מחטיא, להתרחק ממנו”

כ-30 ממנהיגי חסידות ברסלב שחתמו על מודעת ה"מחאה והוקעה" חסרת התקדים נגד מנהיג 'שובו בנים' - הקליטו הודעות בהן הם יוצאים נגדו: "להתרחק ממנו יותר מאשר מתרחקים מן האש" • מובילי המאבק מרוצים: "מעל לשבוע, למעט כנס אחד קטן, שלא התקיימו הופעות הקרקס הנודד"
יוסף גרינבוים
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 20:56

אחרי שכ-30 מ”זקני מנהיגי חסידות ברסלב וכלל חשובי משפיעי הקהילות בארץ הקודש והגולה” יצאו במכתב “מחאה והוקעה נמרצת” חסר תקדים בחריפותו נגד אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים, ובו הצהירו כי “האיש הינו מכשול נורא ואיום לכלל ישראל” – מתפרסמות גם הקלטות בהם הם יוצאים נגדו בתקיפות.

ההקלטות בוצעו על מנת למנוע מצב בו יופעלו על חותמי ‘המחאה’ או על מקורביהם לחצים כדי שיודיעו כי חזרו בהם מחתימתם.

בהקלטות, שפורסמו ב”שלוחה מיוחדת לשמיעת פסק בית הדין המיוחד ומכתב הרבנים, ועל מנת לסכור פי דוברי שקר “- ניתן לשמוע מלבד “דברי כל אחד ואחד מהרבנים שליט”א בקולו על דבר חתימתו”, גם התבטאויות חריפות נוספות.

כך, למשל, הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר, מגדולי משפיעי חסידות ברסלב, נשמע אומר: “צריך להתרחק ממנו ולהרחיק אנשים אחרים ממנו”.

הרב אליהו גודלבסקי מכנה את מנהיג ‘שובו בנים’ “רשע מרושע” – ומסביר: “היות שאין היום סנהדרין אי אפשר להרוג אותו, אז צריך שיהיה מבודד ולא יהיה לו שום יד ורגל בהנהגת הציבור”.

הרב ארז משה דורון נשמע אומר: “ברור לי שמדובר בפושע, כופר ומחטיא הרבים באופן חמור ביותר. אני ממליץ מאוד להתרחק ממנו, מדעותיו ומתלמידיו יותר מאשר מתרחקים מן האש וה’ ירחם על עמו ישראל”.

מכתב המחאה, כמו גם דבריהם החריפים של מנהיגי ברסלב, מהווים מכה קשה עבור קהילת ‘שובו בנים’ ומנהיגה, שמנסה לקבל לגיטימציה בתוך הציבור החרדי ועורך בתקופה האחרונה תפילות וכינוסים בכל רחבי הארץ.

מול הכינוסים הללו מפגינים בכל מקום קבוצות שונות, ובהם חרדים המתנגדים לדרכו ולמעשיו.

מכה תדמיתית קשה

מכתב ההוקעה הוא לא המכה התדמיתית היחידה עמה מתמודדים אנשי ‘שובו בנים’. כפי שדווח בחרדים 10, מתנגדיו הפיצו בשבוע שעבר שני סרטונים המתעדים שני אירועים שונים – בהם הוא נראה נוגע בנשים.

הסרטון הראשון, בו נראה ברלנד נוגע באישה חרדית נשואה, עורר סערה גדולה ברשתות החברתיות. הסבר שאנשים סיפקו לתיעוד: זו דרכו לרפא אנשים ולעזור להם. במקרה זה הוא מרח משחה על אותה אישה כדי לרפא אותה ממחלת הסרטן. האישה, שתועדה בסרטון שהפיצו ברשתות החברתיות אנשי ‘שובו בנים’, אמרה כי הטיפול אכן הצליח לרפא אותה מהמחלה.

בסרטון השני שתיעד התרחשות שאירעה במהלך שהותו של ברלנד בדרום אפריקה, לאחר שנמלט מישראל, הוא נראה מחזיק בידה של אישה נשואה במהלך התפילה.

לכך היה לחסידיו הסבר אחר. “זו אישה בעל רקע אובדני”, אמר אחד מחסידי ‘שובו בנים לוואלה. “היא הודיעה למקורבי הרב שבכוונתה להתאבד ולעזוב את העולם אם הוא לא יקבל אותה לברכה. בוודאי שמצב כזה מצדיק שהרב יחזיק לה את היד”.

אפקט ביטולי הכינוסים

מאז פורסמו הקלטות בוטלו מספר אירועים מתוכננים, ולמעט כנס קטן בדימונה, כבר יותר משבוע שלא התקיימו כינוסים בהפקת ‘שובו בנים’.

במטה המאבק נגד ברלנד מציינים עובדה זאת בסיפוק: “מעל לשבוע, למעט כנס אחד קטן בדימונה ביום חמישי, שלא התקיימו הופעות הקרקס הנודד של ברלנד. גם אם יהיו – ויהיו, בהתחשב לקצב שהורגלנו אי אפשר שלא לחוש מסופקים מהשפעת הביטולים וההפגנות”.

אנשי שובו בנים הגיבו: “הרופא האישי של הרב ביקש להוריד קצת מהמינון לאחר שהרב התמוטט אחרי הכנס בטבריה בו עמד הרב על הרגליים ורקד במשך כל הלילה ואין לכך כל קשר להפגנות שגם ככה הופסקו. בדימונה איימו שיביאו 400 מפגינות והגיעו 2 שברחו אחרי חמש דקות. יש לנו השבוע כנס גדול בתל אביב ובשבועות הקרובים יהיו הפתעות גדולות, כולל הדלקה המונית במירון בז’ אדר”.

הרב אליעזר ברלנד הודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בשתי נשים. הוא ישב בכלא, וכעבור מספר חודשים שוחרר למעצר בית. בחודש תשרי הוא סיים לרצות את עונשו.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    12/02/2018 22:24
    דן
  1. על פירסום הדברים !

  2. רשעים ארורים
    14/02/2018 11:53
    נחמן
  3. כל השונאים של הרב בקרוב יפלו…

  4. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ
    16/02/2018 00:04
    יעקב
  5. הרב מנצח את כולם בשתיקה שלו עיקר הבירור בדור הזה יהיה בתוך אנש מי יזרוק את השכל ומי יפתח את הפה רבינו אמר בספר המידות במחלוקת להיות עם הנרדפים והאמת עד לעצמו ואין צורך להרחיב בדיבור מי שזוכה ללכת אחרי הרב בעיניים עצומות רואה כמה הוא מקיים את דיברי רבינו ועובד השם ומי שלא פשוט צריך הרבה תפילות כי החולקים עוקרים הכל מהשורש שהוא לא צדיק בכלל ועל זה כבר כתב החפץ חיים בבאר מים חיים שמי שמתיר לעצמו לדבר על השני לא יעזור נגדו שום תוכחה כי יאמר שעליו מצווה לדבר הוא בכלל האפיקורסים אז מי שרוצה לדבר אנו יודעים שזה לא מצד החכמה כי סייג לחכמה שתיקה וצריך להתפלל על השוגגים במחלוקת שהשם יפתח להם את העיניים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/09/2018 22:52

      ספר המידות מתייחס לדברים
      יש גם את התורה
      הרב שלכם סותר אותה
      ועיניים ניתנו לאדם כדי לראות, לבחור
      אחרי ריבונו דל עולם הולכים בעיניים עצומות…

  6. או או
    02/10/2018 21:55
    גולי
  7. אם ראית תלמיד חכם שחטא וכו….נגיד שהיה אזי היום הוא מחזק וכו אם נכון מה הרווחתם רק חילול השם ואם אתם לא צודקים לא יודע אם יש מלחמה…

  8. צדיק האמת של הדור
    22/09/2019 13:39
    שירה
  9. רשעים מצורעים !!! אין לכם שמץ מושג מי זה הרב אליעזר ברלנד הי”ו שליט”א ואין לכם שום מורא מבורא עולם. הרב ברלנד הי”ו צדיק האמת של הדור וכולו קודש קודשים טהור,כולו אלוקות. ומי שפוגע בצדיק יש לו עסק עם בורא עולם. הרב לקח על עצמו ייסורים קשים, בזיונות וגלות למען הצלת עם ישראל ולביטול גזרות מעל ים ישראל. הצדיק הנסתר ולא חס על עצמו אלא על עם ישראל.

  10. צודקים
    22/10/2019 03:23
    ברק
  11. לא אחד ולא 15 . 30 רבני ברסלב…

  12. ברלנד
    23/10/2019 09:58
    נחמן
  13. הוא וא”י הרשעים הגדולים שבדור הלא כן??!