ריבלין על נתניהו: “כנראה שהוא לא חבר שלי…” על הארץ: “כולה שלנו”

אריה ריבקינד
|
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 11:59
בראיון לעמית סגל ב’כנס ירושלים’ של עיתון ‘בשבע’, התייחס הנשיא לחקירות נתניהו – והכחיש כי הפך לאיש שמאל: “כשעיתון הארץ כותב עליי דברים טובים, אני חושש”

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פתח הבוקר (שני) את כנס ירושלים ה-15, והשתתף בראיון ‘אחד על אחד’ עם פרשן חדשות 2 עמית סגל –  והתייחס, בין היתר, לחקירות ראש הממשלה.

כשנשאל האם ראש הממשלה יוכל חכהן בתפקידו אחרי שיואשם – השיב: “את דעתי אגיד בעוד 3.5 שנים, אבל בעבר פוליטיקאים בכירים אמרו את דעתם לגבי כתב אישום ודעתי הושפעה מהם” – ורמז לאמירה הישנה של נתניהו נגד אהוד אולמרט.

ריבלין התייחס למתיחות בינו ובין נתניהו: “הוא ראש הממשלה ואני נשיא המדינה. הוא ממלא את תפקידו ואני את תפקידי”.

לשאלת המראיין, מדוע לא נפגש לאחרונה עם נתניהו – השיב לקול צחוקם של הנוכחים: “כנראה שהוא לא חבר שלי…” הנשיא הוסיף: “בכל מקרה לפני שאסע לאיזה שהוא מקום בעולם, לרוסיה או לכל מדינה אחרת, תמיד אתייעץ עמו”.

לשאלתו של סגל מדוע כולם סבורים שהוא איש שמאל – אמר ריבלין: “בכל חיי הייתי בצד הנכון, באנגלית – רייט. תמיד עמדתי על עקרונותיי, שפעמים רבות היו נתונות בוויכוח גם בתוך הימין. אני מאמין שכנשיא, לאחר שנבחרתי, עליי להבהיר שאין סתירה בין היותה של מדינת ישראל מדינה יהודית לבין היותה דמוקרטית”.

הנשיא הדגיש כי לא שינה את עמדותיו, ”ואני מקפיד לחזור על זה שוב ושוב… אנחנו הופכים להיות כאלה שמאמינים רק באמונתנו ולא יודעים בכלל מה האמונה של הצד השני. ייתכן שאנשים חושבים שאני נבחרתי כדי לספק עבורם את מה שהם רוצים. אבל אני נבחרתי על ידי הכנסת, בה יש יהודים וערבים, ימנים ושמאלים, ועליי להבטיח שכולנו נדבר ונידבר, ועלינו לדעת שיש אנשים שלא חושבים כמוני, ותמיד היה לי ברור שאין הכרח שמי שלא חושב כמוני הוא נגדי”.

לשאלת המראיין על אהדת השמאל כלפיו השיב: “כשעיתון הארץ כותב עליי דברים טובים, אני באמת חושש ומפשפש במעשיי”. עם זאת, התעקש ריבלין כי לא שינה את דעתו, והאשים “אחרים” בשינוי עמדותיהם.

ריבלין אמר כי הוא תומך בסיפוח שטחי יהודה ושומרון למדינת ישראל, אך הזכיר כי גם הערבים בארץ ישראל צריכים להיות אזרחים שווי זכויות: “כל חיי האמנתי שארץ ישראל היא כולה שלנו. לדעתי הפיתרון היחידי הוא קיר הברזל ואני מאמין באמונה שלימה שימין זו דמוקרטיה יותר מכל דבר אחר”.