פולין נגד השחיטה: חוק חדש מאיים עם ארבע שנות מאסר

אחרי 'חוק השואה' מבקשת פולין להטיל מגבלות גם על השחיטה • הצעת חוק שעוסקת בזכויות בעלי חיים, מבקשת להטיל עד 4 שנות מאסר למי שיפר הגבלות חדשות • יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה: "האמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומתדרדר"
נתן פרל
כ"ז שבט התשע"ח / 12.02.2018 10:25

מפלגת השלטון הפולנית לא עוצרת ב’חוק השואה’: לאחר שנשיא המדינה, אנדז’יי דודה, חתם על החוק השנוי במחלוקת, כעת מגישים במפלגה הצעת חוק שכוללת הגבלות חדשות על השחיטה היהודית – ומאיימות לשלוח לארבע שנות מאסר את מי שיפר את ההגבלות הללו.

ממשלת פולין אמנם לא הכריזה על ההגבלות החדשות – אולי כלקח מהסערה שגרמה ההכרזה על חוק השואה, אך מעיון בהצעת חוק כללית בת 48 עמודים בנושא זכויות בעלי חיים שמבקשת הממשלה לעלות לדיון השבוע, מסתתרות ההגבלות על השחיטה הכשרה בעמודים 13-14, וכוללות בין היתר איסור על ייצוא בשר כשר מפולין דבר שיפגע בחלק גדול מאוד מהקהילות היהודיות באירופה.

החוק גם מבקש לאסור לבצע את השחיטה כאשר הבהמות נמצאות ‘במצב לא טבעי’ (בעמידה), דבר שמקשה מאוד על האפשרות לבצע שחיטה כשרה, בשל העובדה שכחלק מחוקי הכשרות, המקפידים על צער בעלי החיים, אסור להפעיל שום לחץ על הסכין – מה שאינו מתאפשר כשהבהמה עומדת, וראשה נשען בכבדות על הסכין.

יו”ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, הודיע שהאיגוד ייאבק לביטול החוק וכי הוא קורא לממשלת ישראל להתנות את תיקון חוק השחיטה בכל הסדר בין הממשלות.

“איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת – עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת. אני קורא לממשלה בפולין לא לחוקק את החוק המביש הזה ולקחת בחשבון שהאמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומתדרדר. אני לא רוצה לדמיין מה יהיה השלב הבא לאחר חקיקת חוק השואה, והטלת מגבלות על שחיטה כשרה במדינה”.

הפרלמנט הפולני אסר שחיטה כשרה בפולין לפני מספר שנים, אך ההחלטה בוטלה על ידי בית המשפט החוקתי שקיבל את עתירת איגוד הארגונים היהודיים באירופה ופסל את החוק בפולני בשל העובדה שהוא סותר את עיקרון חופש הדת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות