נתניהו: “הייתם סומכים על המלצות חוקרים שחושבים ש’תפרתם’ תיק?”

איש העסקים וולטר סוריאנו מלונדון, שנרמז כי פעל לאסוף מידע על חוקרי נתניהו - מכחיש • עורך דינו: "הדברים הללו מופרכים ושקריים. נשקול להגיש תביעות נגד מפיצי המידע ובהם אנשי מערכת האכיפה" • מטעם נתניהו נמסר: "רמיזות מופקרות - שהן המשך מסע ההכפשות האבסורדיות כלפי ראש הממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשע"ח / 11.02.2018 23:37

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (ראשון) בדף הפייסבוק שלו – תחת הכותרת “הערב בפינת הפייק ניוז היומית” – להמלצות המשטרה בתיקי החקירה נגדו, שפרסומן נדחה בשל עתירה שהוגשה לבג”ץ ומבקשת לדחות את פרסומן נוכח “חוק ההמלצות” שאושר בכנסת.

“אני לא מכיר את העתירה שהוגשה בעניין ההמלצות ואין לי שום קשר אליה”, כתב נתניהו. “ממילא כולכם כבר מבינים מה ערכן של ההמלצות, שהודלפו כבר לפני שנה ומאז שודרו ומוחזרו בתקשורת אינספור פעמים”.

הוא הוסיף: “ביממה האחרונה פורסמו בתקשורת רמיזות הזויות כאילו הפעלתי אדם בשם וולטר סוריאנו, שהוגדר ‘מקורבי’, למעקב אחרי חוקרי משטרה. מה לעשות שלא נפגשתי או דיברתי עם סוריאנו כבר שמונה שנים?”

ראש הממשלה תקף את “המשך הניסיון המגוחך לקשור אותי למעקבים לכאורה אחרי חוקרי משטרה. לא הפעלתי איש. כל זה מדגיש שוב מדוע ביקשתי לחקור זאת באופן מיידי, בלתי תלוי ואובייקטיבי”.

לדבריו, “השאלה החשובה ביותר נותרה בעינה: האם הייתם סומכים על המלצות שגיבשו חוקרים שחושבים ש’תפרתם’ להם תיק?”

מוקדם יותר הערב דווח בחדשות 2 כי איש העסקים וולטר סוריאנו מלונדון, מי שהגדירו כ”מקורבו של ראש הממשלה”, מכחיש את הרמיזות שפורסמו על ידי המשטרה  כי אסף מידע נגד חוקרי המשטרה.

פרקליטו של סוריאנו, עו”ד אילן בומבך, אמר בשמו בהתייחסות ראשונה: “מעולם לא נתבקשתי על ידי מר נתניהו לבצע מעקב אחרי החוקרים”. סוריאנו הוסיף באמצעות עורך דינו: “לעולם לא הייתי מעלה בדעתי אפשרות לשבש הליכי משפט”.

עורך הדיןו אילן בומבך הוסיף: “הדברים הללו מופרכים ושקריים. נשקול להגיש תביעות נגד מפיצי המידע ובהם אנשי מערכת האכיפה”.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לחדשות 2: “בתגובה לדברי כתבכם על וולטר סוריאנו ‘המקורב’ לראש הממשלה, ועל כך שהמשטרה ממשיכה בבדיקת הרמיזות המופרכות שראש הממשלה הפעיל אותו לצורכי מעקבים, נבהיר שראש הממשלה לא נפגש עם וולטר סוריאנו מזה כשמונה שנים ולא שוחח איתו אפילו פעם אחת בכל אותן שנים”.

נתניהו הוסיף: “זוהי תשובה ניצחת לדברי ההבל ולרמיזות המופקרות בעניין זה שהן המשך מסע ההכפשות האבסורדיות כלפי ראש הממשלה. ראש הממשלה לא הפעיל איש. נקודה”.

לפי הדיווח בחדשות 2, במשטרה נבדק האם סוריאנו עסק באיסוף מידע באמצעים טכנולוגיים שונים בעיקר ב”שלט רחוק” מלונדון. בין השאר נטען כי נאסף מידע על מספר בעלי תפקידים – בהם קצין משטרה בכיר, עו”ד אורי קורב שהיה הפרקליט המלווה הראשון בחקירות נתניהו, וגם שמה של העיתונאית אילנה דיין הוזכר בקטגוריה של מי שלכאורה נאסף מידע בעניינם.

בחדשות 2 צוין, כי אין ראיה שנעשה שימוש כלשהו במידע שנאסף מחו”ל וגם לא ברור בשלב זה אם מדובר בעבירה פלילית. נכון לשלב זה אין שום אינדיקציה שנתניהו קשור לאיסוף המידע -גם לא בידיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות