שירלי ליפניק, שנפצעה קשה ליד שבי שומרון – התעוררה מהתרדמת

חיים טוויל
|
כ"ו שבט התשע"ח / 11.02.2018 18:09
שירלי ליפניק מהיישוב שבי שומרון, שנפצעה באורח קשה בתאונה הקטלנית בה נספו שניים מילדיה – אורי ורואי ז”ל – התעוררה מהתרדמת בבית החולים מאיר בכפר סבא, ומתקשרת עם הסובבים

שירלי ליפניק, תושבת היישוב שבי שומרון שנפצעה באורח קשה בתאונת דרכים הקטלנית לפני כשלושה שבועות  בה איבדה שניים מילדיה – התעוררה הבוקר (ראשון) מתרדמת.

שירלי, שאושפזה בבית החולים ‘מאיר’ בכפר סבא, התעוררה הבוקר ומאז היא מתקשרת עם הסובבים אותה.

התאונה התרחשה כאשר הרכב של משפחת ליפניק התנגש בעוצמה ברכב פלסטיני שחסם את נתיב הנסיעה, לאחר שנהגו איבד שליטה, ליד בישוב שבי שומרון.

שניים מילדי המשפחה – אורי בת ה־12 ורואי בן ה־8  ז”ל נהרגו בתאונה.

האב, אוהד, נפצע באורח קל, אחיה – בנם בן ה-13, נפצע באורח קשה אך השתקם ושוחרר מבית החולים פחות משבוע לאחר התאונה. תינוק בן 5 חודשים נפצע קל מאוד.

האב, אוהד,  שחזר לאחר התאונה ממיטתו בבית החולים, את רגעי התאונה הקטלנית: “חזרנו הביתה מהופעה, נסענו בכביש, התאונה תפסה אותנו שלוש דקות מהבית. בקטע הספציפי הזה אין כל כך תאורה ויש שם כמה בורות די עמוקים על הכביש מהגשם האחרון, צריך לנסוע שם לאט. יש כבישים שאנשים מפחדים לנסוע בהם בחושך.

“אני גר בשבי שומרון מגיל שנתיים, ככה אני רגיל – חשוך, תמיד אחרי הגשם יש בורות, אין כל כך ניקוז, צריך לנסוע שם לאט, לפעמים יש עקיפות מסוכנות שלוקחים.

“פתאום אני רואה מולי איזה רכב שעושה ‘צלחות’ על הכביש במהירות ומיד אחר כך ‘בום’. הרכב פשוט עף אלינו במהירות מטורפת, לא זוכר אם הצלחתי לבלום או לא, ראיתי אותו בחושך מתקרב – ו’בום’. לקח זמן עד שפקחתי עיניים, לא יודע אם זה כמה שניות.

“בשניות הראשונות לא כל כך הצלחתי לנשום, אחר כך פתחתי את הדלת והתקשרתי לבקש עזרה, ואז התחלתי לפתוח את הדלתות של הילדים. אני עם שתי רגליים שבורות מצליח ללכת איכשהו ומהדלתות להוציא את מי שאפשר. אשתי שירלי הייתה לכודה מקדימה, לא ניתן היה לפתוח את הדלת”.

האב המשיך וסיפר: “ראיתי שיש לי שני ילדים מחוסרי הכרה. את רואי הוציאו החבר’ה של אחד התאג”דים ועשו לו החייאה. הסתכלתי על אורי וממה שהצלחתי לראות לא ראיתי דופק ונשימה, ואז כבר הגיעו החבר’ה ולקחו אותנו לבית החולים”.