ראש הממשלה לשרים: “נתנו אתמול מכות קשות לכוחות איראן וסוריה”

אריה ריבקינד
|
כ"ו שבט התשע"ח / 11.02.2018 11:49
נתניהו: “הבהרנו בצורה חד משמעית לכולם שכללי הפעולה שלנו לא השתנו. נמשיך לפגוע בכל ניסיון לפגוע בנו. זאת היתה המדיניות שלנו וזו תישאר המדיניות שלנו” • “שוחחתי לפני דקות עם הנווט שנפגע. שמחתי לשמוע שהוא עומד על רגליו תרתי משמע. שמחתי לשמוע שחל שיפור במצב הטייס”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) להסלמה בסוף השבוע בגבול הצפון.

“נתנו אתמול מכות קשות לכוחות איראן וסוריה והבהרנו בצורה חד משמעית לכולם שכללי הפעולה שלנו לא השתנו במאומה”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף, כי ישראל תגיב לכל ניסיון לאיים על ריבונותה. “אנחנו נמשיך לפגוע בכל ניסיון לפגוע בנו. זאת היתה המדיניות שלנו וזו תישאר המדיניות שלנו. אני גאה באזרחי ישראל. אתמול הוכחנו שברגעי מבחן אנחנו יודעים להתלכד, כדי להדוף את אויבנו ולשמור על המדינה”.

נתניהו סיפר כי שוחח עם אחד הטייסים הפצועים לפני ישיבת הממשלה.

“שוחחתי לפני דקות אחדות עם הנווט שנפגע. שמחתי לשמוע שהוא עומד על רגליו תרתי משמע. שמחתי לשמוע שחל שיפור במצבו של הטייס. אנחנו מאחלים לשניהם החלמה מהירה”.

הוא הוסיף: “אנחנו מצדיעים לטייסים שלנו, לחיילים שלנו, למפקדים שלנו, לרמטכ”ל. הם שומרים על מדינת ישראל ואנחנו גאים בהם”.

בית החולים רמב”ם עדכן הבוקר כי חל שיפור נוסף במצבו של הטייס, שנפצע באורח קשה בהתרסקות המטוס בצפון. הטייס נגמל מהנשמה ומצבו מוגדר כעת בינוני.

ד״ר ירון בר לביא, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ברמב”ם אמר: “שמחים לעדכן שמצבו של הטייס יציב וטוב. אשתו נמצאת לידו והוא מדבר איתה”.

הנווט שנפצע קל בנטישת מטוס ה-F16 אתמול שוחרר היום מבית החולים רמב”ם.

בחיל האוויר מעריכים כי מטוס ה-F-16 התרסק בשבת בכניסה לקיבוץ הרדוף כתוצאה מטיל נ”מ סורי שפגע בו וגרם להפלתו.

קצין בכיר בחיל האוויר אמר כי הטייסים לא הספיקו לדווח ברשת הקשר על הנטישה.

הבוקר נמסר בהתייחסות ראשונה מטעם הבית הלבן כי ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני המיליציות הנתמכות בידי איראן, וקוראת לטהראן לחדול “מפעולות פרובוקטיביות”.

“ישראל היא בעלת בריתה הנאמנה של ארצות הברית”, נאמר בהודעה מוושינגטון, “ואנו ומכים בזכותה להגן על עצמה מפני הכוחות הסוריים והמיליציות הנתמכות על ידי איראן בדרום סוריה. אנו קוראים לאיראן ולבעלות בריתה לחדול מפעולות פרובוקטיביות ולפעול לשלום אזורי”.