מבוכה: ברואנדה סירבו לפגוש ח”כי מרצ שביקשו לא לקלוט מסתננים

חברי הכנסת יצאו לרואנדה ולאוגנדה במימון קרן גרמנית כדי להביע התנגדות למדיניות גירוש המסתננים של ישראל • שר החוץ הרואנדי: "רואנדה לא יכולה להיות מגרש משחקים לפוליטיקה הפנימית של ישראל"
אריה ריבקינד
כ"ו שבט התשע"ח / 11.02.2018 12:14

חברי הכנסת מיכל רוזין ומוסי רז ממפלגת מרצ, שיצאו לרואנדה כדי לשכנע את גורמי הממשל במדינה האפריקנית שלא לקלוט מסתננים מישראל – הובכו בצורה קשה: השלטונות ברואנדה פשוט סרבו להיפגש עמם. כך דיווח ישראל היום.

“רואנדה לא יכולה להיות מגרש משחקים לפוליטיקה הפנימית של ישראל, אנחנו מתמודדים עם ממשלות ואנחנו מקבלים רק פקידים זרים שמוכרים על ידי משרד החוץ שלהם”, אמר שר החוץ הרואנדי. “אם לכל חבר פרלמנט ישראלי יש בעיה עם ממשלתו לגבי מהגרים אפריקאים שנמצאים בישראל, הוא צריך להתמודד עם ממשלת ישראל”.

חברי הכנסת יצאו לרואנדה ולאוגנדה בשבוע שעבר במימון הקרן הגרמנית רוזה לוקסמבורג, על מנת להביע התנגדות למדיניות גירוש המסתננים של ממשלת ישראל.

השניים הצהירו כי בכוונתם לעקוב אחרי מסתננים לישראל שחזרו למדינות אלה וללמוד את מדיניות ההגירה והטיפול בהם. לדבריהם, מדובר ב”ביקור חירום” בן ארבעה ימים.

בתגובה לנסיעת הח”כים צייץ בסוהשבוע שר הפנים אריה דרעי: “חברי הכנסת ממרצ, שטסו לרואנדה במימון גרמני – התכבדו והציעו לשולחיכם הגרמנים, בשמי, כי מדינת ישראל אינה מתנגדת להחזיר את המסתננים לברלין במקום לרואנדה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות