“צריך שיהיה ברור שטרור לא כדאי, שבגלל הפיגוע יהיו כאן 800 יח”ד”

יואב הורביץ, ראש לשכת נתניהו, בבית משפחת איתמר בן גל הי"ד: "נעשה הכל כדי לממש התב"ע של הר ברכה בהקדם האפשרי. אנחנו יושבים ובוחנים מתי נוכל להרחיב את היישוב הזה. זה מול עינינו זה מול עיניו של ראש הממשלה כל הזמן" • האלמנה: אני רוצה "נחמה בצורה של בניה"
חיים טוויל
כ"ו שבט התשע"ח / 11.02.2018 10:27

יואב הורביץ, ראש לשכת של ראש הממשלה, קיים ביקור ניחום אבלים בבית משפחתו של הרב איתמר בן גל הי”ד בהר ברכה שבשומרון.

הורוביץ ניחם את המשפחה בשם ראש הממשלה, והעביר למשפחה מכתב תנחומים אישי מרנתניהו, אותו הקריא בפני בני המשפחה בהתרגשות.

לקראת תום הביקור ביקשה האלמנה, מרים בן גל, מהורוביץ שתי בקשות. הראשונה היא “נחמה בצורה של בניה”, כהגדרתה, והבקשה הנוספת היא ביקור של ראש הממשלה עצמו לניחום אבלים בישובה – הר ברכה.

הורביץ אמר כי ימסור את הבקשה באופן אישי לראש הממשלה.

בסוגיית הבנייה הבטיח הורביץ כי התב”ע (-תכנית בניין ערים) של הישוב תקודם בהקדם. “התב”ע של הר ברכה אני מכיר אותה היטב. אנחנו נעשה הכל כדי לממש אותה בהקדם האפשרי. נעשה הכל”, אמר.

לדבריו, “אנחנו יושבים ובוחנים מתי נוכל להרחיב את היישוב הזה. זה מול עינינו זה מול עיניו של ראש הממשלה כל הזמן”.

לביקורו של הורביץ התלווה ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן שהודה על הדברים.

“המשפחה הזו חזקה מאד, מלאת אמונה. האמירה שלהם כל כך ערכית. תמיד צריך לבנות, אבל פה צריך פה אמירה ערכית ואמירה ציונית חזקה, צריך שיהיה ברור שהטרור לא משתלם, צריך שבסמוך לפיגוע, שיהיה ברור שבגלל הפיגוע היישוב הזה הוכפל. שהמחבל שכרגע מתחבא בשכם ידע שבגלל שהוא הרג יהודי יהיו פה 800 יחידות דיור. זו בקשתנו”.

בתוך כך, מאות רבות של אנשים ממשיכים להגיע לביתם של המשפחה לנחם “מגיעים מכל קצוות העם, חרדים, אנשי השומר הצעיר, חילונים ויהודים מכל הארץ אפילו הגיעה קבוצה במטוס ממוסקבה, זה מאד מחזק”, אמר הרב שלומי בדש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות