בשמאל רותחים: יהודה גליק ייפגש באוסטריה עם ראש מפלגה מוחרמת

למרות ההחלטה הישראלית שלא לקיים קשר עםיינץ כריסטיאן שטראכה ועם שרי מפלגתו, הח"כ מהליכוד המריא מגרמניה לפגישה עמו • משרד החוץ לא נשאל על עמדתו לקראת הנסיעה
אריה ריבקינד
כ"ד שבט התשע"ח / 09.02.2018 13:51

חבר הכנסת יהודה גליק יפגוש באוסטריה את  היינץ כריסטיאן שטראכה, ראש מפלגת הימין הקיצוני מפלגת החירות, שזכתה להישג מרשים בבחירות, כשהפכה למפלגה השנייה בגודלה במדינה.

לדבריו, הוא  קיבל לכך אישור מגורמים בישראל.

ב’כאן’ דווח כי משרד החוץ לא נשאל בנוגע לעמדתו לקראת הנסיעה,למרות החלטה ישראלית שלא לקיים קשר עם שטראכה ועם שרי מפלגתו.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי ח”כ גליק לא עדכן אותם על מפגשו המתוכנן עם שטראכה.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ זעמה על ההחלטה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: “עוד חלק במערך הקשרים המסוכן של הליכוד עם מפלגות אנטישמיות וניאו נאציות באירופה. גזענות ושנאת מוסלמים גורמת לליכוד להכשיר את גדולי האנטישמים”.

גליק לא נותר חייב – והשיב לה: “אמרה מי שבקשר קבוע עם ‘אוהבי ישראל’ הפלסטינים ותורמת כסף לארגונים שפועלים נגד מדינת ישראל. ההבדל בין שטראכה לעראפת הוא ששטראכה לא אחראי לרציחתם של אלפי ישראלים ופלסטינים!”.

יריב אופנהיימר, מנכ”ל שלום עכשיו לשעבר, כתב: “נציג הליכוד של בגין וז’בוטינסקי רץ להיפגש עם ממשיכי דרכו של ירג היידר”.

וגליק השיב לו: “חבר שהתמודד במפלגת העבודה של בן גוריון וברל כצנלסון, רץ להיפגש עם מכחיש השואה אבו מאזן ממשיך דרכו של המופתי חוסייני חברו של היטלר”.

גליק צייץ עוד: “לפעמים אני מתקשה להבין. סגן הקנצלר שטראכה ושרת החוץ שלו קנייסל העומדים בחזית נגד אנטישמיות וגזענות מואשמים בגזענות ואנטישמיות, ומי שפוגש אותם פושע, אבל שר החוץ היוצא של גרמניה גבריאל ושר החוץ המיועד שולץ שהתבטאו באנטישמיות מזעזעת כשרים לחלוטין להוא בקהל. הגיון שמאלני!”

בחודש אוקטובר האחרון קרא גליק לנתניהו לשנות את היחס הרשמי של מדינת ישראל כלפי מפלגת החירות האוסטרית. ישראל מחרימה את המפלגה, הנחשבת למפלגת ימין קיצוני גזענית בעלת סממנים אנטישמיים.

בראש המפלגה עמד בעבר המנהיג האנטישמי יורג היידר.

שטראכה ביקר בעבר בישראל מספר פעמים והצהיר ביד ושם על התנערותו מהאנטישמיות אולם גורמים רשמיים בישראל סרבו לפגוש אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות