טראמפ: “ההכרה בירושלים כבירה – רגע השיא בשנתי הראשונה כנשיא”

נתן פרל
|
כ"ד שבט התשע"ח / 09.02.2018 11:25
בשיחה עם עורך “ישראל היום” בועז ביסמוט בבית הלבן – אומר טראמפ: “ההכרה בירושלים כבירה הנהדרת שלכם היתה חשובה ביותר. הרבה אנשים הודו לי והרבה לא הודו לי, אבל הבטחתי – וקיימתי”

בתום שנה סוערת בתפקיד נשיא ארצות הברית, וכשבוע אחרי נאום ‘מצב האומה’ הראשון שלו, העניק הנשיא דונלד טראמפ ראיון מקיף לבועז ביסמוט, העורך הראשי של ‘ישראל היום’.

כבר בתחילת הראיון הבהיר טראמפ, כפי שהבהיר לביסמוט עוד לפני שנכנס לתפקידו בבית הלבן, כי הוא אדם שעומד במילתו, ועכשיו – אחרי ההכרזה הדרמטית שלו על הכרה בירושלים כבירת ישראל – יש לו גם קבלות ואין לו כל חרטה על המעשה.

כשביסמוט ממנו לומר לו מה לדעתו הנקודה שתיזכר במיוחד בשנה הראשונה שלו, הוא לא היסס: “אני חושב שירושלים הייתה נקודת שיא עבורי. היא הייתה משמעותית בכך שהכרתי בירושלים כבירה הנהדרת שלכם. זו הייתה החלטה חשובה ביותר עבור הרבה אנשים שהודו לי. אם להיות כנים באופן מלא, אחרים גם לא הודו לי. אבל זו הייתה הבטחה חשובה ביותר שהבטחתי – וקיימתי”.

• ידעת מראש שבכוונתך להכריז על ירושלים כבירת ישראל כבר בשנה הראשונה שלך?

“אכן, אמרתי שאני רוצה לעשות את זה בשנה הראשונה שלי. אני מבין למה נשיאים אחרים כשלו ביישום ההבטחה הזאת. הוטל עליהם לחץ אדיר לא לעשות זאת. כל הנשיאים האחרים כשלו ביישום ההבטחה הזאת, למרות שהבטיחו זאת במהלך הקמפיין שלהם. אבל אני מבין, כי השתדלנות למנוע מהם את זה היתה אדירה”.

• כשאמרת לאחרונה בדאבוס כי ההחלטה שלך הסירה את ירושלים משולחן המשא ומתן, למה התכוונת?

“בכך שהסרתי את ירושלים משולחן המשא ומתן רציתי להבהיר שירושלים היא בירת ישראל. בכל הנוגע לגבולות הספציפיים, אני אעניק את תמיכתי למה ששני הצדדים יסכמו ביניהם”.

• האם ישראל תצטרך לתת משהו בתמורה להחלטה על ירושלים?

“אני חושב ששני הצדדים יאלצו להתפשר באופן משמעותי על מנת להשיג הסכם שלום”.