השגריר פרידמן ‘מגלה את אמריקה’: “אין לעיתון הארץ הגינות? מה קרה?”

אבי כץ
|
כ"ד שבט התשע"ח / 09.02.2018 11:02
שגריר ארצות הברית מותח ביקורת על מאמר בעיתון השמאל, בו היישוב הר ברכה מכונה במאמר של גדעון לוי “הר קללה”: “מה קרה ל׳הארץ׳? ארבעה ילדים קטנים יושבים ‘שבעה’ על אביהם שנרצח”

דיוויד פרידמן, שגריר ארה”ב בישראל, תקף את עיתון ‘הארץ’ בעקבות מאמר שכתב גדעון לוי, בו כינה את היישוב הר ברכה – “הר קללה”.

״מה קרה ל׳הארץ׳?”, תהה פרידמן. “ארבעה ילדים קטנים יושבים ‘שבעה’ על אביהם שנרצח והפרסום הזה מכנה את קהילתם ׳הר קללה׳. האם אין להם הגינות?”

איש השמאל הקיצוני גדעון לוי השתלח ביישוב הר ברכה, אחרי שהשגריר פרידמן צייץ כי תרם בעבר אמבולנס לטובת היישוב.

“עם ‘אמבולנס פרידמן’ ובלעדיו, הר ברכה הוא הר קללה. התנחלות שקמה, ככל אחיותיה, כדי לתקוע מקלות בעיני הפלסטינים ויתדות בסיכוי להסדר. התנחלות־התגרות.

“במקרה של הר ברכה, המקל בעיניים הוא מוחשי: היא צופה על שכם ומאיימת על התפתחותה. בגללה נידונה שכם להיהפך מדי פעם לכלא, כמו שהיה באינתיפאדה השנייה. בגללה ובגלל דומותיה…”.

השבוע צייץ השגריר בחשבון הטוויטר שלו: “לפני 20 שנים תרמתי אמבולנס להר ברכה, בתקווה שהוא ישמש להבאת תינוקות בריאים לעולם. במקום זאת, אדם מהר ברכה נרצח על ידי טרוריסט והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. ‘ההנהגה’ הפלסטינית ממשיכה להלל את הרוצח. תפילותי עם משפחת בן גל”.