ליברמן: שרוני אלשיך יתמקד במיגור הפשיעה ולא בראיונות. לוין: לחקור מיד

שר הביטחון יוצא להגנת ראש הממשלה ותוקף את המפכ"ל על הראיון שהעניק לתוכנית 'עובדה': "הגוף היחידי המוסמך לקבוע האם בנאדם אשם או זכאי זה רק בית המשפט" • יריב לוין: "אם העומדים בראש החקירה חושבים כך על הנחקר שלהם, זה פוגע באופן דרמטי בחקירה"
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 19:07

שר הביטחון אביגדור ליברמן מתח הערב (חמישי) ביקורת על מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, בעקבות הראיון שהעניק לתוכנית ‘עובדה’, בו טען בין היתר כי קציני המשטרה שחקרו את ראש הממשלה היו תחת מעקב של חוקרים פרטיים שנשלחו על ידי .

בראיון שהעניק לרדיו ‘קול ברמה’ הגן ליברמן על ראש הממשלה.

“כל בן אדם הוא זכאי – כל עוד לא הוכח אחרת”, אמר ליברמן. “חזקת החפות שמורה לכל אחד. ביהדות גם אומרים שאין חכם כבעל ניסיון. בסופו של דבר, הגוף היחידי המוסמך לקבוע האם בנאדם אשם או זכאי זה רק בית המשפט. כל השאר זה רק פוליטיקה מיותרת”.

ליברמן תקף את המפכ”ל וטען כי במקום ההדלפות והראיונות לתקשורת, עליו להתעסק במניעת הפשיעה.

“מפכ”ל המשטרה צריך להתמקד במיגור הפשיעה ולא בראיונות לתקשורת. נרצחים כאן אנשים, שהמשטרה תטפל בזה”, אמר שר הביטחון. “יש פה אלימות גואה, ואני מציע שכולם, המשטרה תתמקד במאבק בפשיעה וראש הממשלה צריך לנהל את המדינה”.

עמיתו, שר התיירות יריב לוין, אמר ברשת ב’: “צריך לבדוק באופן מיידי את דבריו של מפכ”ל המשטרה אלשיך. קשה להאמין שהוא אמר את הדברים מבלי שהתבסס על עובדות”.

הוא הוסיף: “אם העומדים בראש החקירה חושבים כך על הנחקר שלהם, זה פוגע באופן דרמטי בחקירה ובמהימנותה”.

בתוך כך, גורמים במשטרה טוענים כי המפכ”ל עדכן את היועמ”ש אביחי מנדלבליט לפני כמה חודשים בחשד שלו, כי יש ניסיון למצוא חומרים על קצינים שעסקו בחקירות רגישות, בעיקר בזו של רה”מ – אולם השניים לא מצאו שיש צורך או עילה ממשית בפתיחה בחקירה בעניין.

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה נתניהו את טענות מפכ”ל המשטרה ואמר כי יש לפתוח בחקירה כדי לבדוק את הטענות.

“דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם, היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם”, כתב ראש הממשלה. “האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?”, תהה ראש הממשלה.

נתניהו המשיך וכתב: “אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה”.

לדבריו, “לא אנו הזמנו את הראיון ב’עובדה’, לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הראיון בסמוך לפרסום ההמלצות”.

ראש הממשלה הוסיף: “הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומייד. גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק”.

עמית סגל, הפרשם הפוליטי של חדשות 2 צייץ היום: “אתמול הוטלה פצצת אטום. אחרי ההכחשות והמגננות של דוברי המשטרה בשכר ובהתנדבות, המפכ״ל אמר שבידיו מידע ברזל על הפעלת חוקרים פרטיים נגד חוקרי נתניהו.

“אם הוא צודק – ווטרגייט; אם הוא טועה – תעלת בלאומליך. אם צודק – שנתניהו יתפטר מיד בבושת פנים. אם המציא – שאלשיך יתפטר. ועדת חקירה מיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות