גיא פלג: “לא מאמין למפכ”ל. דבריו של אלשיך גרמו נזק אדיר למשטרה”

הראיון של רוני אלשיך בתכנית 'עובדה' מכה גלים במערכת הציבורית והפוליטית • הכתב והפרשן לענייני משפט של חברת החדשות תוקף באתר מאקו את המפכ"ל ומכנה את הופעתו 'מצג התעתועים'
אבי כץ
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 12:58

במאמר שפרסם גיא פלג, הכתב והפרשן לענייני משפט של חברת החדשות, באתר מאקו הוא תקף את התנהלות המפכ”ל רוני אלשיך בראיון שהעניק לתכנית ‘עובדה’ – וקובע:”ראש הממשלה צודק”.

“מצג התעתועים’ שהציג אמש המפכ”ל אלשיך בתוכנית ‘עובדה’, לא הייתה הבעיה היחידה ואף לא הבעיה החמורה ביותר בדבריו”, כותב פלג.

“אני לא מאמין למפכ”ל שבידי המשטרה ראיות על כך שחוקרים פרטיים, שנשלחו לטענתו על ידי גורמים ‘רבי עוצמה’, אספו חומר על חוקרים החוקרים פרשות רגישות. כמו כן, אני לא מאמין שהמשטרה החליטה ‘לעזוב חקירה זו’ בעקבות הפסקת תופעת איסוף החומרים”.

פלג כותב: “בעבר, היו מקרים בהם חשודים ניסו להלך אימים על חוקרים ועל עדים. משטרת ישראל התנפלה עליהם וחקרה אותם. לא פעם אף העמידה לדין ובדין עשתה זאת.. אני לא מאמין למפכ”ל שסתם כך החליטו במשטרה להניח למידע נפיץ שכזה”.

פלג מדגיש: “צודק ראש הממשלה בנימין נתניהו בטענתו שפיזור אמירות ורמיזות שכאלה, ערב פרסום ההמלצות הנפיצות בעניינו, הוא מעשה מכוער ומטריד. השאלה ברורה – מדוע מעוניין המפכ”ל לפזר רמיזות שכאלה?”

הפרשן, שפרסם הדלפות רבות מתוך חקירות ראש הממשלה, מזכיר: “חשוב לכל חוקר במשטרת ישראל לשמור ריחוק מהנחקר במהלך חקירה. זאת כדי להבהיר לנחקר, רם מעלה ככל שיהיה, שהחקירה מתנהלת בצורה עניינית ומקצועית. כלומר, שאינה אישית ולא מעורבים בה שיקולים זרים. אתמול, גרם המפכ”ל אלשיך בדיוק בנקודה זו, נזק גדול למשטרת ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שום "נזק" לא נגרם למשטרה...
    08/02/2018 18:48
    ניר
  1. טענה שקרית. לא נגרם כל נזק למשטרה בעקבות התנהגותו המסוכנת של אלשיך.
    האמון ביושרה של המשטרה וטוהר החקירות שלה, שווה לאפס. אין לאן לרדת!
    מי שחושב שהמשטרה חקרה באובייקטיביות ולא הדליפה מהחקירה באופן מגמתי, “שיקום”

  2. מי אתה גיא פלג?
    16/02/2018 13:43
    אלמונית
  3. מי אתה ?