ישיבת חב”ד: “עיריית לוד מלאימה מאיתנו שטח לטובת שכונה חדשה”

מנהלי הישיבה מתכננים הפגנה המונית בעירייה: "קיבלנו בהפתעה הודעה שהוחלט להפקיע מאיתנו שטח לטובת גני ילדים ומקווה צמוד לישיבה. זה יפריע ללימוד של התלמידים" • העירייה: מדובר ב'שטח חום' שנועד לטובת הרחבת שכונת חב"ד החדשה. לא ניקח אפילו מטר אחד שלא הופקע כדין
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 10:43

הסיפור הבא מדאיג לא מעט אנשים מבני קהילת חב”ד בלוד: מנהלי ישיבת ‘תומכי תמימים לוד’, גילו להפתעתם, כי עיריית לוד החליטה להפקיע מידי הישיבה חלק משטחה, ללא הודעה מוקדמת – לטובת בניית שכונה חדשה שתקום בסמיכות לשיכון חב”ד הוותיק.

ישיבת חב”ד בלוד היא אחת הוותיקות שבישיבות חב”ד בארץ. היא הוקמה בתשי”ט, ומאז פועלת באותו מתחם בשכונת חב”ד בעיר. אלפים מחסידי חב”ד הם בוגרי הישיבה.

“לפני כמה שבועות קיבלנו הודעה בעל פה מעיריית לוד, על פיה התקבלה החלטה להפקיע מאיתנו שטח לטובת בניית גני ילדים ומקווה”, מספר  הרב מנשה חדד, ממנהלי הישיבה לחרדים 10. “לא קיבלנו אף מכתב רשמי, אלא הודעה בעל פה שבה נאמר לנו שעלינו לפנות שטח מסוים בו מונחים מבנים יבילים (-קרוואנים) שמשמשים כחלק מהפנימייה של עשרות בחורים מהישיבה.

“כשניסינו להבין כיצד ייתכן שהעירייה לוקחת מאיתנו על דעת עצמה שטח, נאמר לנו שההחלטה כבר התקבלה, הפינוי יתבצע בקרוב ועלינו להיות ערוכים לכך. דרשו מאיתנו לפנות את המבנים היבילים, תוך כדי איומים שאם לא נפנה אותם – נישא באחריות להרס העתידי במקום”.

מנהלי הישיבה ההמומים ניסו לברר מדוע ולמה פועלת העירייה באופן כזה, והצליחו להבין כי בסמיכות לישיבה עתידה לקום שכונה חדשה.

“לא זו בלבד שהופקע שטח ללא ידיעת הישיבה ומתן אפשרות חוקית להתנגדות”, אומר הרב חדד, “אלא שתוכניות הבניה של מבני הציבור במקום מראות כי בכל השטח הסמוך לישיבה ועד למרחק של מטר בודד מבניין הישיבה המרכזי, אמורים להיבנות מוסדות, שכאמור ישמשו את תושבי הפרויקט החדש. הדבר יחסום את כניסת הספקים לחדר האוכל ויפריע ללימודם של מאות תלמידי הישיבה.

לדבריו, “אין שום הצדקה בלקיחת שטח מאיתנו לטובת העניין. על העירייה למצוא פתרונות לעניין ולא להפקיע שטח של הישיבה – שטח שאנו זקוקים לו לצרכים של בני הישיבה”.

בהנהלת הישיבה נערכים לקיים הפגנת ענק ברחבת עיריית לוד, בהשתתפות תלמידי הישיבה ובוגרים.

מעיריית לוד נמסר בתגובה, כי העירייה “פועלת ותפעל בהתאם למפת המדידה המדויקת ולא תיקח אפילו מטר אחד שלא הופקע כדין. ההפך הוא הנכון, דווקא הישיבה היא זו שהקטינה את שטח בית הספר היסודי בלמעלה מחצי דונם.

“במקרה דנן המדובר ב’שטח חום’ שנועד לצורך בניית ארבעה גני ילדים, מועדון נוער, בית כנסת ומקווה טהרה לטובת הרחבת שכונת חב”ד החדשה ‘שער העיר’, כולן מסגרות של חב”ד, לרווחת ילדי ותושבי שכונת חב”ד, ויש לברך על כך, שכן אלה ילדי חב”ד ואלה ילדי חב”ד. מבני ציבור וחינוך אלו מתוכננים באופן קפדני ובסטנדרט גבוה, כך שלא יגבילו את חיי הישיבה והתלמידים”.

בעירייה הוסיפו: “עיריית לוד ביצעה בשלוש השנים האחרונות שיפורים נרחבים ומבורכים בשכונת חב”ד, לרבות הסדרת תשתיות, כבישים והנגשת מדרכות, שדרוג מוסדות חינוך, הרחבת מערך הניקיון ופינוי האשפה, הצבת מכלי אשפה מוטמנים ואסתטיים במקום ה’צפרדעים’ הישנים והלא תברואתיים, ועבודות נוספות אשר הביאו לשיפור איכות החיים של תושבי שכונת חב”ד היקרים, הזוכים להערכה רבה מצד ראש העיר עו”ד יאיר רביבו וקברניטי העירייה, כאוכלוסייה איכותית ותורמת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנהלת הישיבה מוליכה שולל את הציבור.
    08/02/2018 12:49
    דודי
  1. השטח לא שייך לישיבה כי אם לציבור! שטח מת שיכול לעזור גם לישיבה שלא דואגת למקווה משלה כבר 70 שנה ויכול גם לעזור לתושבים לעוד גני חב”ד כאשר יש מצוקה של שטח. במקום שהשטח ימשיך לשבת ריק ויעלה עשבים בא ראש עיר שעושה מהלכים טובים למען הקהילה שלנו אז מה הבעיה?

    • מזועזע   11/02/2018 10:28

      זהו שטח חיוני החשוב ביותר עבור הישיבה, חצר קטנטנה סביב חלונות הישיבה. הניסוח הבזוי שהשטח יהיה בשימוש במקום להעלות עשבים מעיד על זהות המגיב שכמו המשכילים ומחרפי הדת כל ההיסטוריה רואים בישיבות הקדושות מקום שבו עש “בזבוז זמן” וקוצים במקום “לעשות משהו מועיל”.
      אוי לאותה בושה ולחרפה! תורה היא חיים ומביאה חיים. הישיבה היא הסגולה והקמע של העיר לוד. היא המזוזה והמגן של העיר.
      תפגעו בישיבה רחמנא ליצלן – אתם פוגעים בעצמכם.
      זיכרו הוזהרתם, שלא תבכו אחר כך!!!