נתניהו: “מזעזע, אלשיך משקר. צל גדול הוטל הערב על החקירות”

נתניהו תקף את טענות המפכ"ל, לפיהן "גורמים רבי כוח" שכרו חוקרים פרטיים נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגדו • "נדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה"מ שלח חוקרים - ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, להסיק את המסקנות על ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות"
אריה ריבקינד
כ"ג שבט התשע"ח / 08.02.2018 01:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הלילה (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלו את מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, בעקבות דברים שאמר בראיון שהעניק לתכנית ‘עובדה’ ואמר: “מזעזע לגלות שהמפכ”ל חוזר על הרמיזה ההזויה והשקרית” לפיה חוקרים פרטיים מטעמו של ראש הממשלה אספו מידע נגד קצינים המעורבים בתיקי החקירה נגדו.

“מזעזע לגלות שהוא גם חזר בפני עיתונאים על הרמיזה ההזויה והשקרית לא פחות של ריטמן, כאילו ראש הממשלה היה מעורב בתלונת קצינת המשטרה נגד ריטמן בגין הטרדה”, הוסיף.

ראש הממשלה הקשה: “איך ייתכן שריטמן עומד בראש היחידה שחוקרת את ראש הממשלה ומשתתף אישית בגיבוש ההמלצות נגדו? כל אדם הגון ישאל את עצמו איך אנשים שאומרים דברים הזויים כאלה על ראש הממשלה יכולים לחקור אותו באובייקטיביות ולהמליץ בעניינו ללא משוא פנים?”

נתניהו הדגיש: “צל גדול הוטל הערב על חקירות המשטרה והמלצותיה בעניינו של ראש הממשלה נתניהו”.

לדבריו, “הרמיזות של המפכ״ל הן כל כך חמורות, שנדרשת מיד חקירה אובייקטיבית ומהירה על הטענה שרה״מ שלח חוקרים – ולאחר שיתברר שאין קשר כזה, יש להסיק את המסקנות המתחייבות לגבי אופן ניהול החקירה וגיבוש ההמלצות נגד ראש הממשלה”.

אמש שודר בתכנית ‘עובדה’ ריאיון עם מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך, מהלכו אמר כי “חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו”. לדברי אלשיך החוקרים נשכרו על ידי “גורמים רבי כוח”.

אלשיך אמר עוד,  כי ההמלצות צפויות להתפרסם בקרוב ו”כשיתפרסמו סיכומי החקירה, יהיה מי שיופתע”.

“אני לא עובד אצל נתניהו”, אמר אלשיך בראיון, והודה שהיחס של נתניהו כלפיו כבר לא חם כפי שהיה לפני שנתיים, כשמונה לתפקיד.

“אני חושב שזה די ברור שיש שינוי ביחס”, הוא אומר. “אני גם לא שופט אותו על זה, אני חושב שזה טבעי, בסוף לצורך העניין, זה לא אני הנחקר, זה הוא הנחקר. אני לא רוצה להיות שיפוטי, בסוף זאת סיטואציה קשה, לא נעימה. להיות נחקר זאת סיטואציה מאוד לא נעימה”.

בתוך כך, אתמול התקיימו דיונים בלשכת המפכ”ל, בנוכחות כל צמרת החקירות של תיקי ראש הממשלה. בדיון הוצגו סיכומי החקירות.

לפי הדיווחים, המשטרה צפויה להמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו בתיק 1000 ובתיק 2000, בעבירות של מרמה והפרת אמונים, וייתכן שגם בשוחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלשיך
    10/02/2018 23:07
    איציק
  1. אנטיפט. לא חכם בכלל. וצריך להוציא מהמשרה. ומי יקח אחריות יל