“במקום שאין איש”: איך משה גפני סגר חשבון עם יונה יהב במליאה?

חוק עוקף יהב: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ משה גפני, להגנה על תושבי חיפה מהמפעלים המזהמים • "למרות שהיה ביכולתו למנוע רישוי עסקים למפעלים המזהמים, הוא לא עשה זאת"
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 19:04

חוק עוקף יונה יהב אושר בקריאה טרומית במליאת הכנסת: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להגנה על תושבי חיפה מהמפעלים המזהמים.

יוזם החוק, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני, אמר כי המפגעים במפרץ חיפה בהם תמך ראש עירית חיפה יונה יהב בכל שנות כהונתו, תוך התעלמות מנזקי הסביבה – מטופלים כעת על ידי הממשלה לרווחת תושבי חיפה ועובדי המפעלים, שסובלים מהזיהום ומהיעדר טיפול של העירייה.

“יונה יהב עשה שימוש לא ראוי ובחוסר סמכות, כאשר למרות שהיה ביכולתו למנוע רישוי עסקים למפעלים המזהמים, הוא לא עשה זאת, ובכך לא אפשר דיאלוג להסדרתם לטובת הציבור בחיפה, שסובל יום יום מהמפעלים הללו”, אומר גפני. “הצעת החוק החדשה שאושרה בכנסת – נוטלת ממנו את הסמכות להפקעת רישוי עסקים למפעלים מזהמים, כדי שהממשלה תעשה זאת, לטובת כלל תושבי חיפה”.

לדברי לשכת גפני, בעקבות התעלמות יהב מפניות ועדת הכספים להסדרת עבודתם של למעלה מאלף עובדי מפעל כי”ל, והעדר השתתפות נציגי עיריית חיפה בדיונים שנערכו בנושא – נאלצה ועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני, הרואה חשיבות עצומה בשמירה על העובדים במשק הישראלי ובטחונם של תושבי חיפה, להביא את החוק לאישור הכנסת, ובכך לאפשר את אישור מתן רישיון העסק למפעל, ללא תלות בעיריית חיפה.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ גפני אמר: “במקום שאין איש, בעיר כמו חיפה שראש העיר מזלזל בתושבים וחייהם ולא מטפל בבעיה של זיהום המפעלים ולא דואג לעובדים במפעלים ולתושבי העיר – אנו נעשה זאת”.

כפי שדווח בחרדים 10, תנועת ‘דגל התורה’ נמצאת בעימות מתמשך מול ראש העיר חיפה, שמנע את מינוי נציג ‘דגך’ מיכי אלפר לסגן ראש העיר, ומתעלם – לטענת ראשי ‘דגל התורה’, ממצוקת ילדי בית הספר ‘נתיבות משה’.

ליהי שחר ברמן, מובילת המאבק במפרץ חיפה מטעם “מגמה ירוקה”: “לא ייתכן שראש רשות מקומית לא יוכל לנהל את מכלול הסיכונים המאיימים על תושביו. החוק שמנסה לקדם גפני, במקביל להכללתו בחוק ההסדרים, שם באופן גלוי וברור אינטרסים זרים על חשבון האינטרס הציבורי. כך היה עם מפעל כרמל אוליפינים כאשר בעקבות עבירות זיהום אוויר קשות עלה הרצון לשלול לו את רשיון העסק, וכך היה עם חיפה כימיקלים, מפעל המייצא מעל 98℅ מתוצרתו.

“את שני המפעלים הללו הכתירו בלי שום בסיס כ’תשתיות לאומיות’ ומשרדי הממשלה, ובראשם משרד ראש הממשלה נחלצו להגנתם. אבוי לנו אם חוק זה יעבור. תושבי חיפה מבינים היום שאין שומר סף. ממשלת ישראל רואה בהם אזרחים סוג ב’ הנידונים לחיים בצל הזיהום והתחלואה בחסות קשרי הון – שלטון בממשלה.

“אנו קוראים למשה גפני ולמשה כחלון, להסיר לאלתר את הצעת החוק משולחן הכנסת ולבחור בטובת חצי מיליון תושבי מפרץ חיפה.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות