ומי עוזר לחרדית מנטורי קרתא שנעצרה בנתב”ג? ח”כ מוסי רז ממרצ

יוכבד הירש, בת למשפחה מנטורי קרתא הגיעה מבלגיה לביקור בישראל עם בנה התינוק • כאשר נחתה היא עוכבה בנתב"ג בטענה שהיא עריקה מצה"ל - וכעת חוששת ממעצר • ח"כ מוסי רז התגייס לסייע לה ופנה לארדן בשאילתא
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 18:30

ח”כ ממרצ יוצא להגנת אישה חרדית: ח”כ מוסי רז פנה השבוע בשאילתה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן בעניינה של יוכבד הירש, בת 25, בת למשפחת הירש מנטורי קרתא. כך מדווח יקי אדמקר בוואלה.

הירש נחתה בישראל לפני כשבועיים יחד עם בנה התינוק לביקור ראשון בישראל, לראשונה מאז עברה לגור בבלגיה – ועוכבה בשדה התעופה, בטענה כי היא עריקה מצה”ל.

הירש ניסתה להסביר כי משפחתה טיפלה בהליך הוצאת פטור מגיוס שלה, וכי הגישה תצהיר דת כפי שנדרש בחוק.  למרות זאת היא עוכבה במשך ארבע שעות עוכבה בנתב”ג.

לטענתה “אף אחד מהפקידים לא ידע לתת לי מענה באשר לאופן הסדרת המעמד או מה עתיד להתרחש. באופן פתאומי הוחלט לשחרר אותי וכעת אני חוששת ממעצר”.

בעקבות כך יצר ‘ועד ארגוני ההצלה החרדים’, הפועל ינגד גיוס חרדים לצה”ל, קשר עם ח”כ רז, והאחרון הביע נכונות לפעול בנושא מול השר.

רז פנה לשר גלעד ארדן בשאילתה: “מדוע עוכבה הגברת הירש?; האם הורים לילדים מעוכבים כעניין שבשגרה? מהי מדיניות המעצרים והטלת הסנקציות למי שלא הסדיר את הפטור מצה”ל ועד איזה גיל?”

לדבריו, “אין הצדקה שהמדינה תבזבז משאבים על מרדפים אחרי מי שלא שירת בצבא שנים לאחר שעבר את גיל השירות”.

הוא הוסיף: “הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה והמדינה תפסיק את המצוד אחר 40% מחייבי הגיוס הבוחרים שלא להתגייס”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות