ראש העיר דימונה: לא נאפשר כינוס • הגרמ”מ קארפ: “לברוח כמו מאש”

ראש עיריית דימונה בני ביטון הודיע כי הוביל לביטול הכינוס של הרב אליעזר ברלנד שתוכנן מחר בעיר: לא נאפשר לעבריינים שביצעו מעשים חמורים לעשות נפשות בעיר • השבוע כבר בוטלו שני כינוסים - באלעד ונס ציונה • הגרמ"מ קארפ: דברים חמורים מאד מאד וחמור יותר שנותנים לגיטימציה
יוסף גרינבוים
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 20:20

האם מדובר בגלי הדף מפרסום הקלטות הלהוטות של הרב אליעזר ברלנד? אחרי ביטולם של שני כינוסים של ‘שובו בנים’, שהיו אמורים להתקיים השבוע בעיר אלעד ובנס ציונה – הודיע היום (רביעי) ראש עיריית דימונה, בני ביטון, כי הוביל לביטול כינוס של מנהיג ‘שובו בנים’ שתוכנן להתקיים מחר בעירו.

לדברי העירייה, הכינוס לא יערך באולם ‘אדורה’ המתוכנן או במקום אחר בעיר.

בהודעה מטעם עיריית דימונה נאמר: “הרב ברלנד לא יקיים את הכנס שלו בדימונה. העיר דימונה והעומד בראשה מר בני ביטון מחבקים את הדת והמסורת היהודית על סוגיה וגווניה השונים, וכן מכבדים אורחים הפוקדים אותם.

“מאידך, אין בכוונת מר ביטון לאפשר לעברייני מין שהורשעו ואף ריצו עונש מאסר בפועל לעשות נפשות בקרב תושבי העיר.

“לפיכך פנה מר ביטון לבעל האולם (‘אדורה’), שבו אמור להתקיים מחר הטקס, והסביר לו את הבעייתיות שבקיום האירוע. הבעלים הקשיב והתרצה ולכן האירוע לא יתקיים מחר באולמי אדורה, גם לא במקום אחר בעיר דימונה”.

עם זאת, לפי דיווח של ורד פלמן מ’כאן’, אנשי ‘שובו בנים’ טוענים כי האירוע יתקיים כמתוכנן.

כפי שדווח בחרדים 10, הכינוסים באלעד ונס ציונה בוטלו, לאחר שאנשי קהילת ‘שובו בנים’ שכרו אולם עירוני באלעד לצורך הכינוס. בעירייה טענו, כי מארגנני הכינוס שילמו עבור האולם, וכי היא אינה מעניקה חסות לאירוע.

אנשיו של הרב ברלנד טענו כי הכינוס נדחה בשל מצבו הרפואי. ההחלטה על ביטול הכינוס פורסמה באותו יום בו פורסם ברשתות החברתיות סרטון בו מתועד מנהיג ‘שובו בנים’ כשהוא נוגע מול המצלמה באישה.

גם כינוס שהיה אמור להתקיים השבוע בבית הכנסת ‘אהבת ישראל’ בנס ציונה בוטל. לפי ‘כאן’, עיריית נס ציונה הודיעה כי היא פועלת למניעת הכינוס, שאמור היה להתקיים בבית כנסת בעיר.

מטעם אנשיו של הרב ברלנד נמסר: “הרב הוזמן לעיר נס ציונה על ידי המועצה הדתית, אך הודיע כבר אתמול שמחמת חולשתו הוא לא יוכל להגיע מחר. כמו כן גם הכנס באלעד נדחה לבינתיים”.

 “ראיתי דברים חמורים מאד מאד מאד”

בתוך כך,  הגאון רבי משה מרדכי קארפ, מגדולי רבני קרית ספר ותלמידו הקרוב של הגרי”ש אלישיב זצ”ל יוצא היום (רביעי) נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’.

בשיחה שהתקיימה עמו הוא נשאל: רציתי לשאול את הרב, שיצא עכשיו סרטון בימים האחרונים איך שהוא עושה שם מעשים חמורים מאד, שהם יהרג ואל יעבור – ואנשי ‘שובו בנים’ אומרים בשם הרב שהיא חולת סרטן וזה בסדר. אז רצינו לשמוע את תגובת הרב.

הרב קארפ: “אומרים את זה בשמי?”

• כן אומרים שהרב ראה וזה בסדר, רק היה אסור לתעד את זה.

הרב קארפ: “ראיתי דברים חמורים מאד מאד מאד וחמור יותר שנותנים לזה לגיטימציה, אומרים שהיא חולה ויש היתר, זה חמור יותר. כל מי שיש לו איזה קשר שיברח מזה כמו שבורח מאש”.

• איך נזכה בעזרת השם שאנשים יזכו בעזרת השם לקבל את זה?

“תורה ויראת שמים לחזור בתשובה”.

• אז זה דברים נוראים וחס ושלום להגיד ש… מגלים פנים בתרה שלא כהלכה.

“השם ישמרנו”.

כפי שדווח בחרדים 10. הסרטון של הרב אליעזר ברלנד שהופץ ברשתות החברתיות עורר סערה גדולה. התיעוד – סרטון בן 11 שניות – בו נראה מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ עובר על ההלכה, זעזע רבים, כיוון שעד כה טענו אנשיו כי הוא הודה בביצוע מעשים חמורים בשתי נשים, רק כדי לסיים את הפרשה.

כעת, לראשונה, הוצגה קלטת המתעדת את התנהלותו.

העיתונאי יאיר שרקי, שפרסם את הסרטון בחדשות 2, הסביר בטוויטר: “ביחס לעדויות של נשים שנפגעו מברלנד, להרשעה בבית המשפט, ולהודאה שלו עצמו – הסרטון הזה די ‘פרווה’. אבל במושגי העולם החרדי, זו הפעם הראשונה שרואים באופן שאינו ניתן לפרשנות כיצד ברלנד עובר על איסורי תורה בפומבי ונוגע באישה שאינה ממשפחתו. זה נשק שובר שוויון בקרב על מעמדו במגזר”.

בסביבתו של הרב ברלנד הסבירו בתגובה לסרטון, כי זו דרכו לרפא אנשים ולעזור להם, וכי הוא מרח משחה על אותה אישה כדי לרפא אותה ממחלת הסרטן.

האישה, שתועדה בסרטון שהפיצו אנשיו של הרב ברלנד ברשתות החברתיות, אמרה כי הטיפול של הרב אכן הצליח לרפא אותה מהמחלה.

מאוחר יותר פורסמה קלטת נוספת, בה נראה הרב ברלנד אוחז בידה של אישה זמן ממושך.

בחודשים האחרונים עורכים אנשיו של הרב ברלנד כינוסים ברחבי הארץ, בהשתתפות מאות מחסידיו, ומנסים בכל כוחם לזכות בלגיטימציה מהעולם החרדי.

מול הכינוסים הללו מפגינים בכל מקום קבוצות שונות, ובהם חרדים המתנגדים לדרכו ולמעשיו.

הרב אליעזר ברלנד הודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בשתי נשים. הוא ישב בכלא, וכעבור מספר חודשים שוחרר למעצר בית. בחודש תשרי הוא סיים לרצות את עונשו.

 

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב ברלנד, אדם מבוגר, ורחוק מהעלילות הטיפשיות !
    07/02/2018 22:44
    סטודנט
  1. אני לא החסיד של הרב, גם לא דתי. אינני מאמין לשקרים שהאיש הזקן הזה , אנס, או עשה משהו לבחורות ! ראיתי בטלויזיה, שהרב נתן יד לבחורה, מול משפחתה… ! אז מה !? אני מציע, להפסיק להציק לו !!!

  2. הוא לא רב. ברגע שחילל את התורה בציבור, איזה רב זה?
    08/02/2018 17:35
    יהודי קטן
  3. שירד מהבמה כבר.

    עת לעשות תשובה. כולנו.

  4. אז הרב קארפ חולק על הרב יהודה פתיה זצוקל ועל הבן איש חי
    09/02/2018 07:25
    אנונימי
  5. בספר מנחת יהודה פרשת שמיני כתוב מפורש שצדיק שמברך צריך לשים ידו על מקום החולי וגם לנשים ללא חשש. בטוחני שהרב יהודה פתיה נמצא בעמדה עליונה יותר מהרב קארפ.

  6. ישר כח
    09/02/2018 13:50
    יהודי
  7. ברלנד לא רב הוא רשע!