“מטילים צל כבד על פועלי”: ח”כ יעקב פרי התפטר במפתיע מהכנסת

אריה ריבקינד
|
כ"ב שבט התשע"ח / 07.02.2018 15:03
ח”כ יעקב פרי מיש עתיד הודיע היום על התפטרותו מהכנסת – ברקע תחקיר “עובדה” שחשף כי נכשל בבדיקת פוליגרף סביב הדלפת מידע לאריה דרעי בשנות ה-90. “החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית” • לפיד: מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד

ראש השב”כ לשעבר, חבר הכנסת יעקב פרי  ממפלגת יש עתיד הודיע היום (רביעי) על התפטרותו מהכנסת.

מי שתחליף את פרי בכנסת היא חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו שטה.

פרי הגיש את מכתב ההתפטרות ליו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, על רקע תחקיר התוכנית “עובדה” שפורסם לאחרונה, לפיו פרי נכשל בבדיקת פוליגרף כשנשאל על הדלפת מידע לאריה דרעי בשנות ה-90.

חבר הכנסת יעקב פרי אמר אחר הצהריים: “מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הבטחון הכללי.

“לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל, וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד – החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת”.

מיש עתיד נמסר: “אנו מכבדים את החלטתו של פרי להתפטר מהכנסת. פרי שירת יותר מ-30 שנים בשב”כ במהלכן אף נפצע קשה וחזר לשרות. תרומתו של פרי למאבק בטרור ולביצור בטחונה של מדינת ישראל עוד יעמדו לזכותו שנים רבות”.

יו”ר יש עתיד יאיר לפיד: “תרומתו של חבר הכנסת פרי למען בטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל. אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה”.