הוקדמה סלילת הכביש שיחבר את מודיעין עלית ל-443: בעוד כשנתיים

שייע קליין
|
כ"א שבט התשע"ח / 06.02.2018 16:57
כניסה חדשה לעיר החרדית? הפקקים הכבדים על הכביש המוביל מצומת שילת למודיעין עלית אילצו את משרד התחבורה להאיץ את תכנון ואישור הכביש שיתחיל ליד מודיעין עלית ויעקוף את היישובים אורנים וכפר רוח, כמו גם את כל צומת שילת – ויתחבר ישר לכביש 443

האם קצה הכניסה החדשה לעיר מודיעין עלית נראה באופק?

אלפי הנהגים העושים דרכם על כביש 446 מכיוון העיר מודיעין עילית לכיוון צומת שילת מוצאים עצמם מידי בוקר וערב – בדרכם חזרה- תקועים בפקק ענק. זאת בשל העובדה שליד היישוב לפיד הופך הכביש מדו נתיבי לכביש עם נתיב אחד.

בנוסף, בעיר החרדית, בה מתגוררים יותר מ-60 אלף נפש קיימת רק כניסה אחת צרה.

בתכנון הראשוני היה לסלול כביש עוקף שיחליף את ‘כביש חרבתא’, ששימש בשנים הראשונות להקמת העיר את תושבי קרית ספר לנסיעה לירושלים – כאשר ברכפלד ויתר השכונות טרם הוקמו.

אלא שלפי דיווח של יהודה גולן מהעיתון מודיעין ניוז, התכנית שגובשה במשרד התחבורה היא כי הכביש העוקף יהיה בתוואי דרך ישנה, ששימשה כדרך הפטרולים שעל גבול ירדן ישראל, עוד לפני מלחמת ששת הימים ונקראה ‘דרך הבטחון’.

הכביש מתוכנן להיות דו מסלולי ובו 4 נתיבי נסיעה. הכביש יחבר את מודיעין עלית עם צומת מכבים, שם יוקם מחלף ענק. תחילתו של הכביש תהיה בכניסה הדרומית של היישוב מתיתיהו הסמוך למודיעין עילית, משם יעבור דרך כפר אורנים וכפר רות, מהצד המזרחי שלהם, ומשם דרומה עד לצומת מכבים.

במחלף תוזרם התנועה לכביש 443 הן לכיוון ירושלים, הן לכיוון תל אביב והן לכיוון כביש יאיר פרג המגיע לרעות ומכבים.

“הכביש נמצא כרגע על שולחן השרטוטים של משרד התחבורה”, אומר ראש העיר מודיעין חיים ביבס ליהודה גולן.

למעשה כבר לפני כ-3 שנים פורסם כי עבודות התכנון יתחילו בקרוב, אבל אז הוקפא הפרויקט עד להרחבת כביש 443 ובניית מחלף בכניסה לעיר מודיעין בצומת שילת. על הפרויקט הזה מופקדות חברת נתיבי ישראל (מע”צ לשעבר) ועיריית מודיעין.

אלא שגל הפקקים הענק בכל האיזור אילץ את הרשויות להקדים ולהתחיל כבר כעת לתכנן ולאשר את הכביש העוקף, והצפי הוא כי העבודות יחלו כבר בתוך כשנתיים.

בישיבת מועצת העיר בסוף דצמבר הודיע ביבס כי הושלמו כל האישורים וכי בישיבה הבין משרדיתי ניתן ההיתר הסופי והכביש עבר לתכנון מפורט ומשם לשלב הביצוע.

לפי מודיעין ניוז, כפועל יוצא של סלילת הכביש תתאפשר הגדלת מספר יחידות הדיור ביישובים לאורך הכביש, שכיום לא יכולים להוסיף בניה: לפיד, כפר אורנים, מתיתיהו וגם מודיעין עילית.