פורים ונזהרים: איך להימנע מאלרגיה, גירויים ודלקות עיניים מאיפור ילדים?

איך מזהים איפור פג תוקף? מהם חומרי שימור באיפור? מדוע השימוש בנצנצים מסוכן? איך נכון להסיר איפור? כיצד מאבחנים עור רגיש לחומרי שימור באיפור? • רגע לפני שהילדים מתאפרים, המאפר ירין שחף עם - כל מה שחשוב לדעת
תמי גיל
כ"א שבט התשע"ח / 06.02.2018 20:00

הילדים מחכים לחג הזה לא מעט. פורים עבורם הוא ההזדמנות להפוך לאחר או להזדהות עם דמות מוערצת ובמיוחד להתאפר ולהצטבע כמו שרק חלמו.

אלא שבתוך כל השמחה, חשוב לנהוג במשנה זהירות בכל הקשור לעור צעיר ורגיש יותר מזה של המבוגרים.

שימוש לא נכון או חומרי איפור אחדים עלולים להוביל לתגובה אלרגית ואף לדלקות עיניים.

כדי לא להשבית שמחות, קבלו את מדריך האיפור הבטוח שיסייע לצלוח את החג הכי שמח בשנה – מאת ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי.

1. לפני הכול, חשוב להשתמש באיפור איכותי, שימו לב שאחרי סוף השנה האזרחית מחירי האיפור צונחים מאחר וחלקם פגי תוקף. הדרך המוכרת והקלאסית היא פשוט להריח אותו. אם ריחו רע וצבעו דהה יש להשליכו לפח. על מוצרי איכות מסומן זמן המדף מרגע הפתיחה והחשיפה לחמצן. החשוב מכל הוא לוודא שהמוצר מאושר ע”י משרד הבריאות.

2. איך מזהים אלרגיה – כשבוע לפני החג מומלץ על טסט קטן: מורחים מעט איפור באזור לא בולט כמו מאחורי תנוך האוזן של הילד. אם לא נוצר גירוי או אודם, או תגובה אלרגית של פריחה וכו’ – אז ניתן להשתמש במוצר בבטחה.

3.כיצד לבחור איפור נכון – לילדים שעורם אינו מורגל באיפור, מומלצים חומרי איפור על בסיס מים. איפור על בסיס שומן עלול לסתום את נקבוביות העור ולפגוע בצמיחת הריסים, שתפקידם להגן על העין. העדיפו צלליות אבקה יבשות נטולות שומן וחומרי שימור (“פראבנים”). כדי להצמידן לעור יש למרוח מתחת מעט מייק-אפ.

2

צילום: יחצ

4.שימוש נכון בנצנצים – שימו לב, שימוש בנצנצים באבקה מסוכן מאחר וחלקיקי המתכת הגרוסים מהם הוא עשוי שעלולים להיצמד לגלגל העין ולא ניתן להסירו אלא ע”י שטיפה במרפאה. גם הנחתם בקרבת האף והפה לא מומלצת מאחר והם עלולים להישאף או להיאכל. הדרך הבטוחה לשימוש היא נצנצים במרקם ג’ל. המרקם המשחתי אינו מאפשר את פיזורם לכל עבר והוא גם קל להסרה.

5.הקפידו על כללי בטחון – בשימוש בספריי לשיער, בעת ההתזה, הקפידו להתרחק מאזור העיניים וקנה הנשימה. שימוש בגיר, פחמים או צבעים שאינם מותאמים לעור עלולים להוביל לגרד, אדמומיות ואף לפצעונים מוגלתיים.

6.במקרה של אדמומיות בעור או נפיחות – יש להסיר בזהירות את האיפור, ולהניח רטייה ספוגה במים פושרים כדי להרגיע את האזור ולגשת להיוועץ עם רופא.

7.לא ישנים עם איפור – במהלך השינה האיפור סביב העין סותם את הנקבוביות ואף עלול להימרח ולזלוג אל העיניים ולגרום לתגובה של אדמומיות, שעורה, או דלקת מקומית. להסרת האיפור מומלץ על שימוש בחומרים המיועדים להסרת איפור או להשתמש במגבונים לחים.

3

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות