“חל איסור למוכרו ולפרסמו” • אחרי האייפונים: הרבנים נגד ‘שעון חכם’

17 רבנים מכל חוגי הציבור החרדי מפרסמים קריאה ביומונים החרדים, האוסרת רכישת 'שעונים חכמים': "האיסור הוא אף בעת שאין בו כרטיס 'סים' או שעשו בו איזו חסימה"
יוסף גרינבוים
כ"א שבט התשע"ח / 06.02.2018 11:59

אחרי מאבק האייפונים: 17 רבנים, מכל החוגים, מפרסמים הבוקר (שלישי) קריאה לציבור החרדי ביומונים החרדיים, האוסרת רכישת ‘שעונים חכמים’, תוך שהם מכנים את המוכרים ‘מחטיאי הרבים’.

תחת הכותרת ‘פסק הלכה’, הם כותבים: “נודע ברבים גודל החורבן שהביאו מכשירי הסמארטפון אשר הורידו רבים לבאר שחת רח”ל, וכבר התריעו גדולי הדור על חומר העניין”.

הרבנים ממשיכים: “והנה לאחרונה נתחדשו סוגים שונים של מכשירים אלו, אשר בחזותם ובשמם הם נדמים כמכשירים אחרים המותרים, וכגון המכשיר הקרוי ‘שעון חכם’, והינם מתחבולות היצר המדמה שכביכול על מכשיר זה לא נאמר האיסור. ויש שאף מוכרים אותם לילדים ובחורים והינם נוטלים חלק בהחטאת הרבים באופן חמור ביותר ומעמידים את כל עתיד הדור בסכנה עצומה”.

בהמשך מדגישים הרבנים כי חל איסור על מכירתו ופרסומו: “על כן הרינו להודיע דעתינו שמכשיר זה אסור להשתמש בו, הן למבוגרים והן לצעירים. והאיסור הוא אף בעת שאין בו כרטיס ‘סים’ או שעשו בו איזו חסימה. וכן חל איסור למוכרו ולפרסמו”.

מודעה, שעון חכם

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות