אפקט הקלטת הלוהטת? תוך יומיים בוטלו שני כינוסים של הרב ברלנד

חשש מתגובת הציבור? קודם בוטל הכינוס שהיה אמור להתקיים הערב באלעד • אחר כך בוטל הכינוס שהיה אמור להתקיים מחר בנס ציונה • אנשיו: "הודיע כבר אתמול שמחמת חולשתו הוא לא יוכל להגיע"
יוסף גרינבוים
כ"א שבט התשע"ח / 05.02.2018 22:51

בגלל הקלטת שזעזעה את הציבור החרדי? כינוסים של אליעזר ברלנד שהיו אמורים להתקיים הערב (שני) בעיר אלעד ומחר בעיר נס ציונה – בוטלו.

לפי דיווח של ורד פלמן, אנשי קהילת  ‘שובו בנים’ שכרו אולם עירוני באלעד לצורך הכינוס, שבסופו של דבר בוטל. בעירייה טענו, כי מארגנני הכינוס שילמו עבור האולם, וכי היא אינה מעניקה חסות לאירוע.

אנשיו של הרב ברלנד טענו כי הכינוס נדחה בשל מצבו הרפואי. יצוין, כי ההחלטה על ביטול הכינוס באלעד פורסמה כבר אתמול – לאחר שפורסם סרטון בו תועד מנהיג ‘שובו בנים’ כשהוא נוגע מול המצלמה באישה.

מחר היה אמור להתקיים כינוס בבית הכנסת ‘אהבת ישראל’. לפי ‘כאן’, עיריית נס ציונה הודיעה כי היא פועלת למניעת הכינוס, שאמור היה להתקיים בבית כנסת בעיר.

מטעם אנשים של הרב ברלנד נמסר: “הרב הוזמן לעיר נס ציונה על ידי המועצה הדתית, אך הודיע כבר אתמול שמחמת חולשתו הוא לא יוכל להגיע מחר. כמו כן גם הכנס באלעד נדחה לבנתיים”.

כפי שדווח בחרדים 10. הסרטון של הרב אליעזר ברלנד שהופץ ברשתות החברתיות עורר סערה גדולה. התיעוד – סרטון בן 11 שניות – בו נראה מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ עובר על ההלכה, זעזע רבים, כיוון שעד כה טענו אנשיו כי הוא הודה בביצוע מעשים חמורים בשתי נשים, רק כדי לסיים את הפרשה.

כעת, לראשונה, הוצגה קלטת המתעדת את התנהלותו.

העיתונאי יאיר שרקי, שפרסם את הסרטון בחדשות 2, הסביר בטוויטר: “ביחס לעדויות של נשים שנפגעו מברלנד, להרשעה בבית המשפט, ולהודאה שלו עצמו – הסרטון הזה די ‘פרווה’. אבל במושגי העולם החרדי, זו הפעם הראשונה שרואים באופן שאינו ניתן לפרשנות כיצד ברלנד עובר על איסורי תורה בפומבי ונוגע באישה שאינה ממשפחתו. זה נשק שובר שוויון בקרב על מעמדו במגזר”.

בסביבתו של הרב ברלנד הסבירו בתגובה לסרטון, כי זו דרכו לרפא אנשים ולעזור להם, וכי הוא מרח משחה על אותה אישה כדי לרפא אותה ממחלת הסרטן.

האישה, שתועדה בסרטון שהפיצו אנשיו של הרב ברלנד ברשתות החברתיות, אמרה כי הטיפול של הרב אכן הצליח לרפא אותה מהמחלה.

מאוחר יותר פורסמה קלטת נוספת, בה נראה הרב ברלנד אוחז בידה של אישה זמן ממושך.

בחודשים האחרונים עורכים אנשיו של הרב ברלנד כינוסים ברחבי הארץ, בהשתתפות מאות מחסידיו, ומנסים בכל כוחם לזכות בלגיטימציה מהעולם החרדי.

מול הכינוסים הללו מפגינים בכל מקום קבוצות שונות, ובהם חרדים המתנגדים לדרכו ולמעשיו.

הרב אליעזר ברלנד הודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בשתי נשים. הוא ישב בכלא, וכעבור מספר חודשים שוחרר למעצר בית. בחודש תשרי הוא סיים לרצות את עונשו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תמני נשאר תמני
    05/02/2018 23:00
    נוחי
  1. יוסף תמסור לחיים התימני שתימני נשאר תימני “חיים הג’חנון”

  2. לשון הרע
    06/02/2018 00:03
    מויש
  3. גם אם זה נכון מה שמדובר על הרב ברלנד, יש הלכה מפורשת בהלכות לשון הרע, שאסור לדבר על תלמיד חכם שעשה עבירה שמה הוא עשה על זה תשובה. אז כל מי שמדבר, אני ממש מרחם על נשמתו.
    אני לר ברסלב וגם לא מתיימר להיות ברסלב, מעולם לא נסעתי לאומן ואני מתכוון, בעז”ה, להתמיד בזה, אך אם מסתכלים על כל הסיפור הזה בעיניים הלכתיות, אסור לדבר על הרב הזה!

  4. אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבשמים
    06/02/2018 11:04
    יהודי פשוט
  5. הגענו למצב מאוד לא טוב הגענו למצב שצריך ללזעוק רק להשם שיצילנו הדור הוא דור יתום