חוצפה: הפולנים ביטלו ביקורו של בנט כי דיבר על הפשעים בשואה

אחר שנפתלי בנט הודיע כי יבקר בפולין ביום רביעי וייפגש עם פוליטיאים וסטודנטים - דוברת ממשלת פולין הודיעה כי ביקורו מבוטל • הסיבה: התבטאויותיו בנוגע לאחריות העם הפולני בשואה
נתן פרל
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 21:12

פוחדים מהאמת: ממשלת פולין הודיעה הערב (שני) כי ביקורו המתוכנן של שר החינוך נפתלי בנט במדינה – לא יתקיים.

בהודעה של דוברת ממשלת פולין נמסר: “לא יתקיים ביקור כזה”.

בנט הגיב על הביטול: “ממשלת פולין ביטלה את ביקורי מפני שהזכרתי את פשעי אנשיה. לכבוד הוא לי. יש לדור הבא שיעור חשוב ללמוד על שואת עמנו, ואני אדאג שהם ילמדו זאת. להחלטה זו של ממשלת פולין יהיה חלק גדול בהנחלת לקחי השואה, גם אם התכוונו להשיג משהו אחר”.

בנט היה אמור להמריא ביום רביעי לביקור רשמי בפולין. במהלך ביקורו הוא היה אמור לנאום בפני סטודנטים פולנים ולהיפגש עם סגן ראש הממשלה ושר המדע וההשכלה הגבוהה בפולין, יארוסלב גובין.

בהמשך הביקור בנט היה אמור לסייר באנדרטת ‘מרד ורשה’ המנציחה את התקוממות המחתרת הפולנית נגד הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה, ובאנדרטת ‘הסבל היהודי’ –  לזכר מרד גטו ורשה, המוצבת במרכז הגטו היהודי העתיק בעיר ורשה. כמו כן הוא היה אמור להיפגש עם ניצולי שואה וחסידי אומות עולם המתגוררים בפולין,  יו”ר הפרלמנט הפולני וחברי פרלמנט.

בתקשורת הפולנית דווח ממקור לא רשמי, כי סגן ראש המשלה ירוסלב גובין הוא שהורה לבטל את ביקורו של בנט.

לפי הדיווח, הסיבה לכך הם דברים שאמר בנט בהודעה לעיתונות, שפורסמה הבוקר בתקשורת הישראלית – ולפיהם: “אני נחוש לומר בבירור את שההיסטוריה כבר הוכיחה – לעם הפולני היתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה. באתי לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת והיא איננה תלויה בחוק זה או אחר”.

בנט אמר עוד בהודעה: ”אני מאמין שיש לפתור את המחלוקת עם הממשל הפולני בשיח והידברות על פני חילופי אמירות בתקשורת, על כן אסע להיפגש עם סטודנטים צעירים בפולין ועם הנהגת המדינה. המסר חד וברור: העבר אינו ניתן לשכתוב, את העתיד נכתוב יחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לא ברור ?
    07/02/2018 08:20
    מוטי
  1. שאירופה אנטישמית ,והיהודים החנפנים עדיין מחזרים אחריהם .בושה לעם רודף בצע וכסף כמו העם היהודי שעדיין לא הפנים את השנאה של עשיו לישראל .