המחבל שרצח את איתמר בן גל הי”ד: בן לאמא ישראלית, גר ביפו

המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באריאל, בו נרצח איתמר בן גל הי"ד, הוא עבד אל כרים עאדל עאצי, תושב יפו בן 19, בעל אזרחות ישראלית • שר הבטחון: "הלב נשבר. זה רק עניין של זמן. כוחות הביטחון יסגרו חשבון עם המרצח" • חמאס: הפיגוע הוא אישור להתלקחות של אינתיפאדת אל-קודס
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 19:50

המחבל שביצע את הפיגוע היום (שני) בצומת אריאל הוא עבד אל כרים עאדל עאצי, אזרח ישראלי בעל תעודת זהות כחולה – המתגורר ביפו.

הרוצח, בן 19, הוא בן לאם ישראלית שאמו מתגוררת בתל אביב ואביו פלסטיני משכם.

הוא הגיע לטרמפיאדה בכניסה לאריאל, חמוש בשני סכינים, ורצח את איתמר בן גל הי”ד בן ה-29, שהיה בדרכו לשמחת ברית מילה של גיסו וגיסתו ביישוב הר ברכה.

לפי עדי ראייה, איתמר הי”ד צעק “פיגוע, דקרו אותי” – לפני שהתמוטט. עדי הראייה סיפרו כי המחבל הפתיע את בן גל מאחור והצליח לדקור אותו מספר פעמים בחזה.

על פי תיעוד מזירת הרצח, הצליח בן גל הי”ד לרוץ מהטרמפיאדה עשרות מטרים – עד שהתמוטט בפתח אוטובוס שעצר.

המחבל רדף אחריו בניסיון לפגוע בו עוד. קצין צה”ל שרדף אחריו עם רכבו התנגש בו, אך הוא נמלט לכיוון הכפר כיפ אל-חארס הסמוך, ובדרכו השליך את הסכינים.

לפי דיווח ב’כאן’, המחבל טופל בלשכת הרווחה ונקלט בבית השנטי בתל אביב לפני יותר משנה לכמה שבועות, אך עזב את המקום לאחר שנאסר עליו לנסוע על בסיס קבוע לשכם, מתוך חשש שינוצל על ידי גורמים עוינים. “הוא בחר לעזוב לאחר שאסרנו עליו להמשיך לנסוע לבקר את משפחתו בשכם”, אמרה רכזת המקום.

המחבל טופל בעבר גם על ידי גורמי הרווחה של עיריית חיפה והיה שותף בפרויקט טיפולי שנקרא ‘הבית ברחוב חיים’, שמטרתו לספק קורת גג זמנית לנערים ונערות במצוקה. בגיל 18 החליט לעזוב ועבר להתגורר בתל אביב.

 ממשרד העבודה והרווחה נמסר: “מדובר בצעיר המוכר לשירותי הרווחה. לאורך השנים נעשו ניסיונות לסייע לצעיר שננטש על ידי הוריו והוא קיבל כמה וכמה פתרונות דיור ושיקום מהמדינה, אולם בחר להפסיק את התהליך בכל פעם.

בשל צנעת הפרט לא נוכל להרחיב עוד”.

לפי מקורות פלסטינים, כוחות צה”ל סורקים אחר המחבל במספר כפרים באזור שכם.

WhatsApp Image 2018-02-05 at 6.21.17 PM

איתמר הי”ד ורעייתו. צילום: באדיבות המשפחה

איתמר בן גל הי”ד הוא אב לארבעה ילדים – בני חצי שנה עד שבע. הוא  היה מחנך בכיתה ח’ בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, ולימד גם בישיבת הר ברכה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב על הפיגוע בצומת אריאל: “הלב נשבר. זה רק עניין של זמן. כוחות הביטחון יסגרו חשבון עם המרצח”.

חמאס בירך על הפיגוע, ובראיון לערוץ אל-אקצה של הארגון אמר דובר חמאס בעזה, עבד אל-פתח קאנוע, כי הפיגוע הוא אישור וסימן להתלקחות של אינתיפאדת אל-קודס בגדה.

לוויתו של איתמר בן גל תתקיים מחר ב-10:00 בהר ברכה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחבל
    05/02/2018 20:09
    מכלוף
  1. לשלוח את האזרחות של אמא של המחבל לזרוק אותה לשכם זבלים

  2. ערבי "אזרח" ישראלי.
    05/02/2018 20:49
    פאני
  3. הגיע הזמן שכולם–ובעיקר הסמ0ל העלוב–יבינו שהפתרון הינו המשך מלחמת ששת הימים וביצוע היום השביעי ,אם חפצי-חיים אנחנו.
    אין ולעולם לא יהיה שום “שלום” עם הפלישתים לא אלו שחיים בתוכנו ולא האחרים.
    לבצע ולהפסיק לדבר ולשאת הספדים בבתי העלמין.