החוב העצום בבית היהודי: 28 מיליון ש”ח • המבקר קנס ב-180 אלף ש”ח

מבקר המדינה פרסם דוח חמור שתוקף את ההתנהלות הכספית של סיעת הבית היהודי - והטיל עליה קנס כספי בסך 180 אלף שקלים • הבור העמוק אליו נקלעה הסיעה גרם גם לרואה החשבון שלה להזהיר מפני "סכנה להמשך קיומה"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 18:55

אם בנט לא יודע לנהל תקציב מפלגה – איך ינהל מדינה? מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא פרסם אחר הצהריים (שני) דוח ביקורת בנושא מימון מפלגות על החשבונות השוטפים של סיעות הבית היהודי, התנועה הערבית להתחדשות, ורשימת האיחוד הערבי בכנסת ה-20.

מהדוח עולה כי סיעת הבית היהודי סיימה את שנת 2016 עם ‘בור תקציבי’ של 28 מיליון שקלים – מצב שאפילו לדברי רואה החשבון של הסיעה “עלול לסכן את המשך קיומה”.

מבקר המדינה התחשב במצבה הכספי של הסיעה, וקבע כי סכום המימון שיישלל מהסיעה הוא 180,000 ש”ח.

מ’הבית היהודי’ נמסר בתגובה: “מפלגת הבית היהודי קיבלה את דו”ח המבקר, היא תלמד אותו לעומק ותיישם את הדו”ח. חשוב לציין כי מזה מספר שנים שהמפלגה נמצאת בתהליך ייצוב מבחינה כלכלית, לאור חובות שנוצרו משך שנים רבות לפני 2013. גם במשרד המבקר מבינים שנעשתה כברת דרך ואנחנו ממשיכים לפעול במרץ בנושאים השונים”.

המבקר קבע כי סיעות רע”מ ותע”ל ניהלו בתקופות השוטפות את מערכת החשבונות שלהן בהתאם להנחיות מבקר המדינה, הוצאותיהן בתקופות אלה היו בגבולות שנקבעו בסעיף 7 לחוק, והכנסותיהן היו בגבולות האמורים בסעיף 8 לחוק.

לפיכך, ניתן לכל אחת מהן דין וחשבון חיובי על תוצאות ביקורת חשבונותיהן, הכנסותיהן והוצאותיהן לתקופות השוטפות.

דוח נוסף שעוסק רק בסיעת בל”ד, שנגד שלושה ח”כים בה התגבשה תשתית ראייתית לעבירות דיווח על כספי תרומות, יתפרסם במועד מאוחר יותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות