ניר ברקת לא סופר חרדים: לאן הולך הכסף של קופת העירייה המרוקנת?

מסע פרסום של עיריית ירושלים, המתיימר להציג את "50 הפרויקטים שבונים עתיד בירושלים" מתעלם מהציבור החרדי כאילו אין לו עוד עתיד בעיר • אף בית כנסת, אף ישיבה, רק בריכה וקריות ספורט ואמנות, תיאטרון וסינימה ו...בית ספר לאמנויות וספורטק בשייח ג'ראח
אריה ריבקינד
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 18:26

עיריית ירושלים מוחקת בהינף יד את העשייה המבורכת של הנציגות והקהילות החרדיות ביובל השנים האחרונות.

בעוד ניר ברקת נאבק על דרישות תקציב שהעירייה מנסה לסחוט ממשרד האוצר – יוצאת עיריית ירושלים בשורה של פרסומים על הישגי העירייה שמציגים את ירושלים ככל בירות העולם, אולם מעלמים את קדושתה, בתי הכנסת שבה והישיבות.

אם להאמין לפרסומים היוצאים מתחת ידי ניר ברקת, ניתן להסיק כי הנציגים החרדיים כלל לא עשו דבר לאורך כל שנות כהונתם.

הפעם זו כבר לא רק השבת שמחוללת בעיר הקודש; לא רק הפיכת שוק מחנה יהודה הנמצא בלב הישוב הישן לאזור בילוי מאוס; לא יצירת תחומי מושב שבהם האוכלוסייה החרדית אינה יכולה להתיישב, ואם תעשה זאת לא תזכה לשירותי חינוך ושירותים אחרים, כמו בשכונת קרית יובל – ואפילו לא מדיניות של הרמת מחיצות וחומות, בצורת איזורי תעסוקה והיטק, שיפרידו בין השכונות החרדיות לשכונות אחרות, כדי שהחרדים לא יוכלו להתרחב.

בכתבה שפורסמה ב’מרכז העניינים’ מגולל אבי ממן כי הפעם זה התחיל בניסיון לחנך את הציבור החרדי, לשינוי באורח חייהם, מחד, ומאידך העלמתם ממפת העשייה.

לדבריו, לא מדובר בעליית מדרגה אחת, אלא בזינוק לשיאים חדשים שלא הכרנו: במודעות כפולות עמודים, הופיעו כחמישים תמונות על ‘פרויקטים שבונים עתיד בירושלים’. כמו כל פרסומי העירייה, המיועדים לכלל האוכלוסייה, גם הפרסום הזה היה אמור להגיע לעיני הציבור החרדי כשהוא מותאם.

אלא שהעירייה הציבה תנאי: רק מי שמוכן יהיה לפרסם את התמונות כמות שהן, יקבל את הפרסום. הבעיה: במודעות הופיעו תמונות נשים.

בסופו של מאבק, כאשר הוכח שאפילו בעיר כמו תל אביב, פרסומים מהסוג הזה מותאמים לציבור החרדי, הסכימו בעירייה להחליף את תמונות הנשים, אך לא להתאים את התמונות לכאלה המבטאות את ההישגים שהושגו בעיר לטובת הציבור החרדי – לא בתי כנסת, לא ישיבות, לא שכונות מטופחות. כלום.

אלא שהמגמה המתעלמת וההרסנית לא הסתיימה במודעה הכפולה.

השבוע הופץ בכל תיבות הדואר של תושבי ירושלים ‘משחק טריוויה’ של העירייה, ובו מצולמים מה שמתואר כ-“50 הפרויקטים שבונים עתיד בירושלים”. גם אם נתעלם מההוצאה המיותרת והמוגזמת שנעשית בשנת בחירות, כשקופת העירייה מרוקנת וראש
העיר ניר ברקת מפזר זבל ברחובות, ‘צפדע הזבל’ הזה הוא לא משחק טריוויה אלא משחק ברגשות הציבור החרדי הגדול בעיר.

להם, על פי העירייה של ברקת, אין עתיד בירושלים. שכן, בין תמונות הטריוויה של האתרים שמבשרים על עתידה של עיר הקודש, תוכלו למצוא את הבריכה החדשה בארמון הנציב, הסינימה סיטי, בית הספר לאמנויות בשייח ג’ראח, בית מזי”א, קריית הספורט הבינלאומית במלחה, קמפוס ירושלים לאמנויות, בית חדש לתיאטרון הקרון, והחשוב מכל – הספורטק בשייח ג’ראח.

רוצים עוד, למרות שלא דלגנו על שום אתר יהודי? הנה: מרכז הספורט החדש על שם משפחת קראפט, שוק מחנה יהודה עם דמויות הוללים, קמפוס ‘בצלאל’ החדש מתחם התחנה הפתוח בשבת, הסקייטפארק המתקדם בארץ ותמונת ככר השבת.

אם כל אלה הם בעיני ניר ברקת עתידה של ירושלים, הרי שלו כראש עיר ולה כמי שהוא עומד בראשה, אין עתיד.

תגובת עיריית ירושלים:

“ככל שנה ושנה, מצרפת העירייה לדרישת תשלום הארנונה אמצעי הסברה אשר מציגים לתושב את המטרות החשובות בפיתוח ובניית העיר להן משמשים כספי הארנונה וממחישים כיצד הכסף חוזר לתושבים בהשקעות למענם.

“בשנים קודמות צורפה חוברת, בשנה שעברה לוח שנה, והשנה לכבוד שנת ה-50 לאיחודה של ירושלים, צורף שי צנוע של חפיסת קלפים כאשר בכל קלף בצד אחד מופיע צילום פרויקט חשוב לעתידה של ירושלים שהוקם לרווחת התושבים ובצד השני שאלת טריוויה ירושלמית, בכדי ליצור ערך מגוון שיישמר לשימוש התושבים החפצים בכך.

“המשחק והשאלות פותחו באופן פנימי על ידי עובדי אגף דוברות והסברה ללא עלות. עלות ההשקעה בכל חפיסת קלפים הינה 3 ש”ח. יצוין כי התקבלו תגובות חיוביות רבות מתושבים ליוזמה המעניינת.

“לאור פניות מצד גורמים חרדיים, שונו המסרים במשחק והוסרו כל מה שהיה יכול להיחשב כפגיעה חלילה בציבור החרדי וערכיו. כך גם במודעת הפרסום. יש לדחות הכפשות ואי דיוקים ממשיים בדברים הנטענים, המוכיחים חוסר ידע בעובדות”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דווקא נפלא
    05/02/2018 18:55
    צחי
  1. החרדים ממילא לא מדלמים ברובם ארונה מלאה כך שלא מגיע להם משהו מיוחד .
    הגיע הזמן שמישהו ירגיל אותם שבתור חברה שלא מתגייסת ,לא משלמת ארנונה,הזכויות שלהם בהתאם.הם גרים במדינה שמסבסדת אותם מגינה עליהם ועל כך יש להם להודות 3 פעמים ביום בתפילה.

  2. ברקת רע לחרדים
    06/02/2018 08:31
    קרית יובל
  3. הנציגות החרדית כשלה בירושלים
    קרויזר יד ימינו של ברקת הצליח לפלג ביניהם

  4. ברקת לא מבין
    06/02/2018 09:34
    ירושלמי
  5. שהחרדים היו בירושלים מאות שנים לפני שהוא ואבות אבותיו היו בכלל בעולם. הוא מסתכל על החרדים כמו חייזרים שבטעות הגיעו לעיר, אך בקרוב הוא ויועציו הרשעים ילמדו שירושלים לא שייכת לברקת ולשיגעונותיו.

  6. ברקת
    07/02/2018 20:11
    דרי
  7. ברקת אתה הורס לנו את העיר קח את השקל שלך וצא לנו מהעיניים. אתה מרשה לחלאות מהקרן החדשה להניח תפילין לבנות בעיר הקודש. נבלה.