ליברמן: לא נתמוך בחוק הגיוס של החרדים, רק בחוק ממשרד הביטחון

הסיעות החרדיות דוחפות לתקן את חוק הגיוס כבר במושב החורף, אבל לליברמן יש זמן: ""ראיתי כמה נוסחים של החוק שניסחו הפוליטיקאים, זה לא מעניין אותנו" • עקץ את לפיד: "זה נושא יותר מדי חשוב מלהפוך אותו לנושא אלקטוראלי, לניגוח פוליטי, או למכשיר לאיסוף קולות"
אריה ריבקינד
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 16:40

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהריים (שני) בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’ לחוק הגיוס – שהסיעות החרדיות דוחפות לתקן במושב החורף.

“הנושא של גיוס בני ישיבות או גיוס לכולם, זה נושא יותר מדי חשוב מלהפוך אותו לנושא אלקטוראלי, לניגוח פוליטי, או למכשיר לאיסוף קולות. אנחנו נתמוך אך ורק בהצעת חוק שיגבש אותו צוות מיוחד שעובד כרגע בתוך משרד הביטחון”.

לדבריו, “ראיתי כמה נוסחים של החוק שניסחו הפוליטיקאים, זה לא מעניין אותנו. אנחנו נתייחס אך ורק לחוק שמי שמביא אותו זה היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עם כמה אנשים, כולם מנותקים מן הפוליטיקה, מן האינטרסים, אנשים שנטו מדברים ביטחון, כולל אנשי צבא, משפטנים ואחרים, וברגע שהחוק הזה יהיה מוכן – זה הנוסח שאנחנו נתמוך בו”.

הוא הוסיף: “כל ניסיון להפוך ולהוסיף עוד קצת דלק למדורה, אני חושב שזה לא נכון מבחינת החוסן הלאומי, מבחינת ההומוגניות של החברה הישראלית, ואנחנו בהחלט נתנגד לכל ניסיון של כפייה דתית, אבל גם נטפל בכל הסוגיות באופן רציני, שקול, ובטח ובטח גיוס לצה”ל, אסור שזה יהפוך לאיזשהו מטבע פוליטי ונעסוק בספקולציות כאלה ואחרות”.

על המצב בעזה אמר ליברמן, כי הערכות מערכת הביטחון הן שבעזה שורר מצב “קשה באופן שיש להביאו בחשבון” – אך לא “משבר”.

“צריך להבין שחמאס הוציא ב-2017 260 מיליון דולר לייצור רקטות וחפירת מנהרות, מתוכם מאה מיליון דולר הגיעו מאיראן וכל השאר מגביית מסים בתוך הרצועה ותרומות מכל מיני מקורות. הם לא היו מוכנים לשים שקל אחד לטובת בריאות, חינוך או כל דבר אחר. הם מוכנים להקריב את כל תושבי עזה אבל לא להסיט שקל אחד לטובתם”.

הוא הוסיף: “יש הידרדרות ברמת השירותים אבל אין משבר. חמאס ופתח לא לוקחים אחריות – אבל אנחנו לא צד. מי שמציע שניקח כסף ממשלם המסים הישראלי לטובת העניין – טועה”.

הוא הדגיש: “חמאס מנסה למנף את המשבר הפוליטי החברתי והוא בטוח שישראל תמצמץ ראשונה. גם לדבר על השיקום לפני שיש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים – זה פשוט לא מוסרי. ההתחייבות שלנו כמוסריים היא לדאוג לאנשים שלנו. כמו כן, בלי שיסכימו על פירוז הרצועה – אתנגד לשיקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות