מחבל חמוש בסכינים דקר למוות את איתמר בן גל הי”ד – ונמלט

מחבל חמוש בסכינים דקר את איתמר בן גל הי"ד בכניסה לאריאל כמה פעמים בפלג גופו העליון - ונמלט • כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל • הנרצח: אב לארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7 • היה מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל • יוסי דגן: "זה פיגוע קשה שני תוך חודש"
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 15:16

פיגוע טרור בשומרון: איתמר בן גל הי”ד, בן 29, תושב היישוב הר ברכה, נפצע באורח אנוש ונפטר מאוחר יותר מפצעיו בפיגוע דקירה שאירע אחר הצהריים (שני) בכניסה לעיר אריאל שבשומרון.

איתמר הי”ד, אב לארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7, היה מחנך כתה ח’ בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל. הוא מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. נשוי 8 שנים. אשתו, מרים, מורה גם היא.

הלווייתו תתקיים מחר בשעה 10:00 בהר ברכה.

עדי הראייה סיפרו כי המחבל הפתיע את איתמר הי”ד מאחור והצליח לדקור אותו מספר פעמים בחזה. לאחר מכן התמוטט הפצוע על המדרכה – והמחבל נמלט.

על פי העדויות, לאחר שנדקר, רץ הגבר מהטרמפיאדה כמה עשרות מטרים. הוא עצר אוטובוס שעבר במקום והתמוטט בפתחו.

לפי עדי ראייה, הנדקר צעק “פיגוע, דקרו אותי” – ונפל.

המחבל, שהיה חמוש בשני סכינים, חצה את הכביש. אז פגע בו קצין צה”ל שרדף אחריו עם רכבו – אך הוא נמלט לכיוון הכפר כיפ אל חארס הסמוך תוך שהוא משליך את הסכינים.

מדובר צה”ל נמסר כי המחבל, שהגיע לטרמפיאדה במקום, דקר את האזרח והחל להימלט מהמקום.

קצין צה”ל שזיהה את המחבל רדף אחריו ברכבו ופגע בו – אך המחבל הצליח להיכנס לכלי רכב ולהימלט.

כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחרי מבצע הפיגוע. מחסומים נפרסו לאורך כביש מספר 5 בניסיון לאתר ולעצור אותו.

איתמר בן גל הי"ד

צילום: באדיבות המשפחה

צוותי מד”א בסיוע כוח רפואה של צה”ל ביצעו פעולות החייאה בפצוע ופינו אותו לבית החולים אותו לבית החולים בילינסון.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד”א, מרדכי יעקב פדר, סיפר: “כשהגענו למקום חברנו לכוח רפואה של צה”ל שהעניק במקום טיפול רפואי ראשוני מציל חיים לגבר כבן 30 ששכב מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל פעולות החייאה מתקדמות, תרופות ועצירת דימומים כשמצבו קשה מאוד”.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הגיב הפיגוע: “זה אירוע קשה מאוד. אנחנו מחזקים את חיילי צה”ל. לצערנו מדובר במקום עליו התרענו אינספור פעמים בעבר, מקום שמשמש כמקום לירידה של המוני שבח”ים מהתחבורה הציבורית הישראלית בשומרון. זה פיגוע קשה שני תוך חודש אך תושבי השומרון חזקים. הטרור לא ינצח אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה בגלל חידוש גזירת גיוס השמד והזימה !!!
    05/02/2018 18:25
    גיבור החייל
  1. זה בגלל חידוש גזירת גיוס השמד והזימה !!!