ליבני וגלאון תוקפות את הראשל”צ: “הוא לא יכול לכהן בתפקיד רשמי”

אליעזר היון
|
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 13:14
ציפי ליבני הגיבה על דבריו של הראשל”צ שקבע כי בתי המשפט גרועים מערכאות של גויים: “הוא אינו יכול לכהן בתפקיד רשמי” • יו”ר מרצ גלאון ביקשה את משכורתו של הראשל”צ ‘בחזרה’

חברת הכנסת ציפי לבני הגיבה היום (שני) על דבריו של הראשל”צ הגר”י יוסף נגד נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרן ברק, לפיהם בתי המשפט הישראלים גרועים מערכאות של גויים – וקובעת כי הוא לא יכול לכהן בתפקיד רשמי.

“שמעתי שהרב הראשי לישראל, הראשון לציון, אמר שפנייה לבתי המשפט גרועה מפנייה לערכאות של גויים. מי שלא מוכן לקבל את בתי המשפט בישראל, לא מקבל את ישראל כמדינת חוק ולא יכול לכהן בה בתפקיד רשמי”, תקפה לבני.

גם יו”ר מרצ זהבה גלאון הגיבה: “הרב הראשי הודיע שאסור להתדיין בבתי משפט ושהם גרועים ‘מערכאות של גויים’. הרב מקבל כיום מהמדינה למעלה מ-50 אלף שקלים בחודש. יש לי רק בקשה אחת: אפשר לקבל את הכסף שלנו בחזרה?”.

הראשל”צ הגר”י יוסף תקף אמש בכינוס של בתי הדין הרבניים את דברי נשיא בית המשפט העליון לשעבר, בראיון שהעניק בסופשבוע האחרון למוסף ‘7 ימים’ של ידיעות אחרונות – שם יצא נגד הצעת החוק המבקשת להתיר לבתי הדין הרבניים הממלכתיים, שהראשל”צ הוא הנשיא שלהם – לתפקד גם כבוררים, ולדון בסכסוכים ממוניים על פי דין התורה.

“זה מאוד מוזר”, אמר הראשל”צ. “שני יהודים יראי שמיים רוצים לדון בפני הדיינים, אבל הוא נגד. ממשיך את המלחמה שלו. זו כפייה אנטי-דתית! אתה כופה אותם שלא ידונו בפניהם, שילכו לבית משפט… דנים פה להתיר אשת איש לעלמא (לעולם), נותנים גטים, מתירים ממזרות וכל הדברים האלה.  דיני ממונות – למה שלא ידונו? יש בוררות. למה לכפות אותם שילכו לבית משפט?”

הראשל”צ הוסיף וקבע כי הערכאות בבתי המשפט בישראל גרועות מ”ערכאות של גויים”, וציטט רבנים בכירים בעבר שקבעו כי העושה כן הוא “כבועט בתורת אלוקים חיים”.

“אנחנו לא צריכים להתחשב בכל מה שמדבר אהרון ברק, לא להתחשב בו, היה כלא היה”, אמר הראשל”צ. “אני מוחה על הדברים ואנחנו מבטלים את הדברים שלו וכל הדיינים מסתמא מצטרפים איתי לבטל ביטול ‘כחרס הנשבר’ את כל דבריו של אהרן ברק”.