הונאת המיליונים של יבואני אלכוהול מאירופה. איך פעלה השיטה שלהם?

ארבעה חשודים נעצרו ו-10 נוספים עוכבו לחקירה, בחשד שהיו מעורבים בפרשת הלבנת הון ומרמה בהיקף של עשרות מיליונים • המשטרה: "החשודים שילמו פחות מסי ייבוא, מכס ומע"מ ובשיטה זו שלשלו לכיסם במרמה מיליוני שקלים"
חיים טוויל
כ' שבט התשע"ח / 05.02.2018 10:44

חשד להלבנת הון, זיוף ומרמה בהיקף של יותר מ-10 מיליוני שקלים: משטרת ישראל ורשות המסים עצרו הבוקר (שני) לאחר חקירה סמויה שנמשכה כשנתיים, ארבעה יבואני אלכוהול מהצפון ועיכבה לחקירה עשרה נוספים, בחשד למרמה וזיוף.

לפי המשטרה, העצורים חשודים בהלבנת הון, זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

לפי החשד, ארבעת החשודים שנעצרו נהגו לייבא ארצה אלכוהול ממדינות שונות באירופה במשך שנים. במשטרה טוענים כי הארבעה זייפו תעודות יבוא, מכס ומע”מ והציגו לרשויות המס בישראל קבלות פיקטיביות, בהן נטען כי סכום התשלום היה נמוך בהרבה.

“החשודים שילמו פחות מסי ייבוא, מכס ומע”מ ובשיטה זו שלשלו לכיסם במרמה מיליוני שקלים”, טוענים  במשטרה.

החקירה הסמויה נוהלה במשך כשנתיים, בשיתוף פעולה בין המשטרה ליחידת חקירות מכס ומע”מ-חיפה ברשות המסים. הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של ארבעת החשודים המרכזיים ועיכוב חשודים נוספים, ביניהם מנהלי חשבונות.

בלשי ימ”ר חוף, יחד עם חוקרי יחידת מכס ומע”מ חיפה ברשות המסים, ערכו חיפוש בבתים ובמשרדים ובתי עסק שבבעלות החשודים, על מנת לתפוס מסמכים, מחשבים והתקני אחסון, שמכילים מידע שיכול לקשור אותם לעבירות המיוחסות.

היום יובאו המעורבים לדיון בבית משפט השלום בחיפה בבקשה להאריך את מעצרם, “ככל שיעלה צורך חקירתי”.

“החקירה בראשיתה וצפויים מעצרים נוספים”, אמרו במשטרה, והדגישו כי מדובר “במלחמתה של משטרת ישראל בפיגועים הכלכליים אשר מסבים נזק רב לכלכלת ישראל, כמו גם לקופת המדינה”.

במשטרה אומרים כי החקירה המשותפת עם יחידת חקירות מכס ומע”מ חיפה ברשות המיסים, שילבה יכולות מקצועיות במישור החקירתי והמודיעיני, לצד הפעלת סמכויות אכיפה של שני הגופים, במטרה למצות  את הדין עם המעורבים במלוא החומרה ותוך פגיעה קריטית ב”צינור החמצן הכלכלי” של המעורבים למניעת עבירות נוספות, לרבות חילוט כסף, חשבונות בנק ורכבי יוקרה שבבעלותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות