תבעה את ‘יתד נאמן’ ו’יום ליום’ על שסירבו לפרסם מודעה – והפסידה

אריה ריבקינד
|
י"ט שבט התשע"ח / 04.02.2018 17:47
רות קוליאן שיגרה במערכת הבחירות האחרונה מודעות של מפלגתה ל’יתד’ ו’יום ליום’ – אולם אלה סירבו לפרסם • הגישה תביעה אבל השופטת קבעה: לא הוכח שהסירוב “נבע על רקע הפלייתה מחמת היותה אישה”

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה בשבוע שעבר תביעה שהגישה רות קוליאן נגד העיתונים ‘יתד נאמן’ ו’יום ליום’, בטענה שסירבו לפרסם מודעה מטעם מפלגת ‘ובזכותן – חרדיות עושות שינוי’, בראשה התמודדה בבחירות לכנסת ה-20. כך דווח היום יקי אדמקר בוואלה.

קוליאן היא פעילה חברתית-פוליטית שפעלה לשילוב נשים חרדיות ברשימת ש”ס ויהדות התורה לכנסת, עתרה לבג”ץ כמה פעמים בדרישה לחייב את המפלגות החרדיות לבצע זאת – אך נדחתה.

במהלך הבחירות האחרונות לכנסת דרשה לפרסם מודעה מטעם מפלגתה בשני העיתונים החרדיים, אולם אלה סירבו לפרסם את המודעה שהעבירה להם.

בעקבות כך הגישה תביעה לקבלת פיצוי בסך 50 אלף שקלים מכל אחד מהעיתונים.  התביעה הוגשה לפני כשלוש שנים, והתנהלה בבית המשפט. כאמור, בשבוע שעבר היא נדחתה.

לפי הדיווח, השופטת אשרית רוטקופף קבעה כי שני העיתונים מזוהים עם מפלגות חרדיות, וכי מודעת תעמולה מטעם קוליאן בעיתונים הללו עלולה לנגוס בקולותיהן. בנוסף, השופטת קבעה כי לא הוכח בתביעה שהסירוב של העיתונים החרדים לפרסם את המודעה “נבע על רקע הפלייתה מחמת היותה אישה”.

בעקבות החלטת בית המשפט, על קוליאן הוטלו הוצאות בסך 10,000 שקלים לעיתונים החרדים.

בתגובה היא אמרה לוואלה: “על פניו נראה כי מדובר בהחלטה תמוהה שעומדת בניגוד לפסיקה מוקדמת של בית המשפט המחוזי ויו”ר ועדת הבחירות המרכזית בה הכריעו כבר בעבר כי קיימת עילת תביעה אישית”.

היא הוסיפה: “פסיקה הקובעת כי עיתון בעל קו מסוים רשאי למנוע פרסום ממפלגה שאינה תואמת את עמדותיו מהווה סטירת לחי לדמוקרטיה ומייצרת, הלכה למעשה, מציאות בה ‘בעל המאה – הוא בעל הדעה’, פשוטו כמשמעו. המשך צעדיי נשקלים”.