לסרי קנס חנויות פתוחות בשבת • הנגבי: המרכולים הוא חוק מטומטם

אריה ריבקינד
|
י"ח שבט התשע"ח / 03.02.2018 20:58
פקחי העירייה רשמו קנסות לחנויות הפתוחות, לאחר שבעבר הסתפקו בהתראות בלבד • זו הפעם הראשונה שבה מוטלים קנסות כאלה מאז נפתח מתחם ‘ביג’ לפני שלוש שנים • צחי הנגבי: “החרדים מרגישים שהם במגננה, אבל הציבור החילוני רואה בחוק הזה יריקה בפרצופו”

פקחים של עיריית אשדוד רשמו היום (שבת) קנסות לחנויות הפועלות במתחם ‘ביג’ בשבת.

בשבועות האחרונים חילקו פקחים מכתבי התראה ל-150 עסקים במרכזי הקניות, אחרי שנים שבהן העירייה קנסה רק עסקים שפתחו בשבת, אם היו מחוץ למרכזי הקניות.

זו הפעם הראשונה שבה מוטלים קנסות כאלה מאז נפתח מתחם ‘ביג’ לפני שלוש שנים. עד כה הסתפקו הפקחים בהתראות לפני קנס בלבד.

הצעד של עיריית אשדוד מגיע יום בלבד לאחר שראש העיר ד”ר יחיאל לסרי העביר מסר של פיוס סביב מחאת השבת – כאשר כתב בדף הפייסבוק שלו ביום שישי, כי מתגבש מתווה לפתרון משבר השבת – הקורע מזה חודש את העיר הדרומית.

“בשבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי”, כותב לסרי במכתבו.

• עוד בנושא: שאלת המיליון: איך שומרים שבת בלי להקפיץ חילונים מהכורסה I עיר על מפת חרדים 10: אשדוד

“היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון כזה”, הוסיף. “אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד”.

בתוך כך, היום התבטא השר צחי הנגבי, במהלך אירוע שבת תרבות במודיעין נגד חוק המרכולים.

“אני חושב שהוא אחד החוקים המטומטמים”, אמר. “החרדים מרגישים שהם במגננה, אבל הציבור החילוני רואה בחוק הזה יריקה בפרצופו”.

לדבריו, “ראש הממשלה, שהוא אדם חילוני, אמר לנו: ‘אני יודע שהחוק הזה לא יסגור אפילו מרכול אחד'”.